Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží
Od 23. do 24. listopadu 2024 mohli zákazníci ve všech prodejnách makro ČR darovat základní trvanlivé potraviny a drogistické zboží v rámci celorepublikové Podzimní sbírky potravin. Za dva dny se díky neuvěřitelné podpoře našich zákazníků, zaměstnanců a dobrovolníků podařilo vybrat celkem 9,5 tuny toho nejpotřebnějšího.
Makro ČR podporuje potravinové banky nejen prostřednictvím sbírek, ale také pravidelnými dary neprodaných potravin. „Potravinovým bankám pravidelně darujeme především čerstvé ovoce, zeleninu, pečivo a mléčné výrobky. Tímto způsobem nejen pomáháme lidem v nouzi, ale také aktivně bojujeme proti plýtvání potravinami. Od ledna do září 2024 makro ČR tímto způsobem darovalo celkem 514 tun potravin,“uvádí Nikola Formanová, vedoucí komunikace makro ČR.
„Je úžasné sledovat, jak dokáže naše země v nelehké době spojit síly. Sbírky a celoroční podpora partnerů, jako je makro ČR, jsou pro nás naprosto klíčové k zajištění stabilní pomoci všem potřebným. Darované potraviny a drogerie se okamžitě dostávají k těm nejohroženějším skupinám obyvatel – seniorům, rodinám v krizi, rodičům samoživitelům nebo lidem bez domova,"říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.
V celorepublikovém podzimním kole Sbírky potravin Češi darovali 572 tun potravin, které vystačí na 1 144 000 porcí jídla, a k tomu 68 tun hygienických potřeb. Celkem se do akce zapojilo na 2 250 prodejen po celé republice a pomáhalo přes 5 400 dobrovolníků.
Makro ČR děkuje všem zákazníkům, zaměstnancům a dobrovolníkům, kteří se do sbírky zapojili a pomohli těm, kteří to nejvíce potřebují.
***
Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:
Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR
tel.: +420 603 850 320
e-mail: nikola.formanova@makro.cz