MAKRO otevírá nové distribuční centrum Brno

5. června 2013, Brno 

Dnes se v MAKRO Cash & Carry Brno za přítomnosti ředitele MAKRO Cash & Carry ČR, pana Axela Hlucheho, slavnostně otevře nové distribuční centrum pro rozvoz zboží k zákazníkům.

Ředitel brněnského makro, pan Miroslav Králík, říká: „Službu makro Distribuce jsme začali poskytovat v roce 2011. Nyní činí meziroční nárůst prodejů makro Distribuce 50 %. S jedenácti vozidly zavážíme již 364 zákazníků včetně nemocnic, lázní, hotelů. Nové, rozšířené distribuční centrum zaměstnává celkem 54 zaměstnanců, čímž upevnilo pozici makro jako jednoho z největších zaměstnavatelů v regionu. “

Služba makro Distribuce je primárně určena zákazníkům z oblasti gastronomie a v Brně ji v současné době využívá 228 HoReCa zákazníků. Díky nové, vícekapacitní rozvážkové platformě však pobočka plánuje toto číslo postupně ještě zdvojnásobit, stejně jako podíl delivery zákazníků na jejím celkovém obratu. 

makro Distribuce v České republice provozuje flotilu více než 100 rozvážkových automobilů. Ty jsou schopny v případě potřeby sedm dní v týdnu doručovat zboží přímo k zákazníkovi – kamkoliv a dokonce už do 24 hodin od objednání. Delivery platformy na rozvoz zboží jsou proto součástí všech českých poboček řetězce. 

Nové brněnské prostory s celkovou rozlohou 2 516 m2 disponují jedenácti nakládacími rampami pro vozový park jedenácti dodávkových automobilů. Celková plocha je značně rozsáhlá: 578 m2 je vyhrazeno na suché potraviny, 414 m2 zabírají chladírny na mléčné výrobky, 220 m2 mrazicí boxy a 778 m2 plochy je určeno k pikování. Přímo na platformě, která je od této chvíle vybavena vlastním skladovým softwarem, se nachází 850 paletových pozic a místo na 1 000 nejprodávanějších položek zboží. Díky tomu může služba Delivery fungovat daleko rychleji, efektivněji a nezávisleji na samotné prodejně.

„V oblasti rozvážkového prodeje vidíme velkou budoucnost, takže zvyšování standardu služeb tímto směrem pro nás bylo logickým krokem,“ vysvětluje generální ředitel MAKRO Cash & Carry Cash & Carry ČR Axel Hluchy, který se otevření brněnské platformy osobně zúčastnil. Další inovací s velkým potenciálem je podle jeho slov onlinový prodej. Proto velkoobchod právě zákazníkům využívajícím službu makro Distribuce představil v roce 2012 nové onlinové řešení na objednávku zboží – službu m-objednávka, kterou již nyní využívá 75 % všech jejich zákazníků.

Systém je založen na principu internetového obchodu. Na adrese www.m-objednavka.cz se zákazník přihlásí pomocí svého zákaznického čísla a hesla, vybere si zboží z nabídky makro, odešle objednávku a počká si na dovoz zboží ve standardním termínu. „Výhodou tohoto jednoduchého a pohodlného způsobu objednávání je, že zákazník v reálném čase vidí, co přesně máme na skladě. Zvyšuje se tedy rychlost a přesnost vybavování objednávek a snižuje se chybovost,“ dodává Axel Hluchy.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impac
ttel.: +420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení