Krajinu na jaře obohatí nové ovocné stromy místo letáků
Brno, 7. března 2013
Na jaře se budou díky iniciativě Stromy místo letáků sázet stromy na 7 místech republiky. V internetovém hlasování soutěžilo o finanční příspěvek na výsadbu stromů celkem 13 projektů. Do hlasování se zapojilo 7307 lidí a rozhodlo, že nové stromy přibudou v Jihočeském, Moravskoslezském, Středočeském, Ústeckém, Zlínském kraji a na Vysočině. Cílem společné iniciativy Nadace Partnerství a společnosti MAKRO Cash & Carry je snížit počet zasílaných papírových letáků a podpořit sázení stromů.
Za každého zákazníka, odebírajícího elektronický leták namísto papírového, věnovala společnost makro Nadaci Partnerství 20 korun. Částku vyšší než 150 tisíc korun si podle pravidel soutěže rozdělí projekty výsadeb, které v internetovém hlasování na www.makro.cz získaly největší podporu veřejnosti. V jarních měsících by se podle výsledků soutěže měly výsadby uskutečnit ve Strakonicích, Oticích (okres Opava), Jeseníku nad Odrou (Nový Jičín), Pravoníně (Benešov), Velkém Šenově (Děčín), Jemnici (Třebíč) a Traplicích (Uherské Hradiště). (Pozn. Podrobné informace o jednotlivých výsadbách ve Vašem regionu jsou v přiložené excellové tabulce).
„Stromy místo letáků letos pomohou vysadit stromy do ekologického sadu, k pamětním zastavením i do rok od roku oblíbenějších ovocných alejí. Sázení se zúčastní místní nadšenci, které společná práce stmelí a kteří se zároveň postarají o další budoucnost stromů,“ říká Ivana Adámková z Nadace Partnerství. Sázet se podle ní budou převážně krajové a staré odrůdy ovocných dřevin, které se u nás tradičně pěstovaly a v poslední době slaví svůj návrat.
„Poděkování patří všem zákazníkům, kteří nám napomáhají Stromy místo letáků každoročně rozvíjet tím, že se přihlásí k odběru letáku elektronického namísto papírového. Svým jednáním pomáhají obnovovat zeleň v krajině i obcích a zároveň přispívají ke snížení spotřeby papíru nutného k vytištění letáků,“ uvádí Kateřina Pištorová ze společnosti MAKRO Cash & Carry.
„Počty papírových reklamních letáků doručených do schránek různými obchodníky jsou opravdu vysoké, jen předloni jich bylo přibližně 4 miliardy. Jsme rádi za každou snahu lidí i firem zacházet s papírem, respektive i dřevem a stromy, šetrně a úsporně,“ dodává v závěru Ivana Adámková.
Poznámky pro editory
Nadace Partnerství se výsadbou stromů dlouhodobě zabývá. Od roku 2004 se díky finančním příspěvkům nadace a dobrovolné práci aktivních lidí podařilo v České republice vysadit více než 54 tisíc stromů a keřů. Pokud by se všechny tyto dřeviny uspořádaly do jedné řady, vznikla by dlouhá alej, která by mohla lemovat například cestu z Brna do Karlových Varů.
Stromy místo letáků jsou iniciativou, kterou již čtvrtým rokem pořádá Nadace Partnerství ve spolupráci s velkoobchodní společností MAKRO Cash & Carry ČR. Za každého zákazníka, který se na internetu zaregistruje k odběru elektronických letáků namísto papírových, věnuje společnost makro Nadaci Partnerství 20 korun. Získané peníze pak směřují na podporu projektů výsadeb stromů.
Kontakt Nadace Partnerství:
Ivana Adámková,
koordinátorka grantů na výsadbu stromů
e-mail: ivana.adamkova@nap.cz
tel.: 515 903 131, mobil: 608 704 389
profesní odbornost: výsadby stromů, zeleň ve městě i v krajině, ochrana přírody
Adéla Badáňová,
PR a komunikace
e-mail: adela.badanova@nap.cz,
tel.: 515 903 123, mobil: 721 468 231
Nadace Partnerství již 22 let pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, péči o zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Každoročně vyhlašuje oblíbenou celostátní anketu Strom roku, založila tradici Festivalu otevřených sklepů, v Brně postavila vzdělávací centrum Otevřená zahrada určené pro environmentální vzdělávání žáků škol, dospělých i studentů univerzit. Společně se čtyřmi sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership Association. www.nadacepartnerstvi.cz
METRO / makro Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/makro Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.