Společnost MAKRO Cash & Carry se letos znovu stala hlavním partnerem 13. ročníku Salonu vín – Národní soutěže vín ČR 2013, kterou pořádá Národní vinařské centrum, o. p. s. Oficiální vyhlášení výsledků a předání cen vítězům v jednotlivých kategoriích proběhlo dnes v pražském hotelu Adria. Oceněná vína a průřez z kategorie TOP 100 nejlepších vín pro letošní rok najdou zákazníci v nabídce velkoobchodního řetězce MAKRO Cash & Carry od 1. března.
Na základě nominací z Národní soutěže vín, kam se letos přihlásilo 1 662 vzorků z jednotlivých vinařských podoblastí Moravy a vinařské oblasti Čech, se do prvního kola Salonu Vín přihlásilo 692 vzorků. Do finálového kola pak postoupilo 200, z nichž odborná porota vybrala Šampiona roku, vítěze jednotlivých kategorií, nejlepší kolekci vín a dále TOP 100 nejlepších moravských a českých vín pro letošní rok.
Titul Šampion roku 2013 získalo Chardonnay, 2011, pozdní sběr, ze Zámeckého vinařství Bzenec. Zástupce vinařství Bořek Svoboda převzal při vyhlašovacím ceremoniálu kromě ocenění také dárkový koš z rukou Richarda Süsse, sommeliéra a odborného poradce pro gastronomii společnosti MAKRO Cash & Carry.
Oceněná vína Salonu vín 2013, ale i průřez ze stovky nejlepších vín pro letošní rok velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry zařadí do své nabídky a zákazníci je najdou ve speciálních stojanech od začátku března. „makro se dlouhodobě snaží podporovat lokální produkci, ať už se jedná o víno, nebo třeba potraviny, a zákazníci to oceňují. Z pohledu čísel tvoří tuzemská vína v celkovém objemu veškerých prodaných vín v makro 55,5 % a jejich prodej stále roste. Z celkového objemu prodaných domácích i zahraničních bílých vín tvoří tuzemská vína dokonce 78 %,“ říká Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace makro ČR.
MAKRO Cash & Carry dlouhodobě podporuje české a moravské vinaře, zejména pak střední a malá vinařství. Jak uvedl Richard Süss: „Mezi zákazníky jsou menší vinaři s omezenou produkcí a osobitým charakterem vín stále oblíbenější. Opět nám přibyla další butiková vinařství z Moravy, která nenajdete v žádném řetězci. Největší radost nám udělá, když najdeme nového malého moravského vinaře a on se díky svým kvalitním vínům a naší propagaci stane mezi zákazníky velmi oblíbený, takřka vinařskou celebritou.“
Zákazníkům ze segmentu HoReCa nabízí makro exkluzivní vína od špičkových středních a malých moravských vinařů a zároveň jim poskytuje kompletní servis, tzn. každé velkoobchodní středisko má vlastního sommeliéra, který umí zákazníkům poradit s výběrem vína, sestavit vinný lístek vhodný pro daný typ kuchyně nebo připravit u zákazníka degustaci vín včetně proškolení obsluhujícího personálu.
V obchodních týmech společnosti MAKRO Cash & Carry jsou zákazníkům k dispozici také specializovaní poradci na víno a destiláty. Ti pomáhají zákazníkům přímo v terénu s celou problematikou vín od sestavení vinného lístku a jeho vytištění na náklady makro přes proškolení personálu a celkový servis až po sommeliérské večery, kde se víno snoubí s jídlem, a jako bonus za odběr vína i materiální vybavení (sklo, vinotékové lednice, chladicí nádoby).
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.