Oslavte Dětský den dobročinnou akcí „Na Sněžku pro Simonku“a pomozte handicapovaným dětem
Občanské sdružení Cesta za snem pořádá 1. 6. 2013 dobročinnou, sportovně zábavní celodenní akci s názvem „Na Sněžku pro Simonku“ na podporu čtyřleté Simonky Smutné a vlastně všech dětí s handicapem, jichž se dotýkají úsporná opatření ve zdravotní a sociální oblasti.
Během akce si návštěvníci mohou zakoupit trička s motivem projektu a další upomínkové předměty, jejichž výtěžek bude věnován přímo rodičům čtyřleté Simonky na pořízení kompenzačních pomůcek a zajištění osobního asistenta.
Malá Simonka Smutná z Mladé Boleslavi je po onkologické léčbě a amputaci levé nožičky v půlce stehna a podle oficiálních tabulek je „téměř zdravá“. V reálném životě to znamená, že nemá nárok na kompenzační pomůcky, asistenci ani speciální péči. Simonka by mohla začít chodit od září do školky mezi své vrstevníky, hrát si a učit se, ale pouze s osobním asistentem.
Z iniciativy paralympionika Jaroslava Petrouše a jeho kamaráda Miroslava Formánka vznikl nápad uspořádat oslavu Dne dětí jako výpravu na vrchol naší nejvyšší hory.
„Turistický výstup člověka rok a půl po amputaci nohy na nejvyšší horu Česka se může zdát jako nemožný. Lidé už ale mnohokrát dokázali, že pokud se nevzdají a spojí své síly, dokážou velké věci,” říká Jaroslav Petrouš, který sám na konci roku 2011 musel podstoupit amputaci levé nohy nad kolenem.
Výprava startuje z centrálního parkoviště v Peci pod Sněžkou, z Boudy pod Sněžkou a dalších míst. Připojit se tak může každý bez rozdílu věku nebo zdravotního stavu. Simonka jde také! Současně bude připraven i bohatý doprovodný program se spoustou her a soutěží nejen pro děti – dospělí mohou změřit síly ve sportovních a vědomostních kláních.
Akci podpořila řada významných společností, včetně velkoobchodního řetězce MAKRO Cash & Carry, kde pracuje i Jaroslav Petrouš a Miroslav Formánek. „Velice si vážíme dobrovolných charitativních aktivit našich zaměstnanců, a pokud je to možné, rádi je v jejich snažení podpoříme,“ říká Kateřina Pištorová, manažerka interní komunikace makro.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.