MAKRO otevírá nové Distribuční centrum Praha Černý most
Praha 31. října 2013
makro Praha Černý Most za přítomnosti ředitele MAKRO Cash & Carry ČR, pana Axela Hlucheho, a starostky Horních Počernic, paní Hany Moravcové, slavnostně otevře nové distribuční centrum pro rozvoz zboží k zákazníkům. Při této příležitosti paní starostka převezme dar společnosti makro v hodnotě 100 000 Kč určený pro základní a mateřské školy v Horních Počernicích.
Ředitel makro Praha Černý Most, pan Jiří Míča, říká: „Službu makro Distribuce jsme začali poskytovat v roce 2008. Nyní činí meziroční nárůst prodejů makro Distribuce 65 %. S patnácti vozidly zavážíme 350 zákazníků převážně z hotelů, restaurací, lázní a nemocnic. Nové, rozšířené distribuční centrum zaměstná celkem 45 zaměstnanců.“
Díky nové vícekapacitní rozvážkové platformě pobočka plánuje zdvojnásobit počet zákazníků, stejně jako podíl delivery zákazníků na jejím celkovém obratu.
makro Distribuce v České republice provozuje flotilu více než 100 rozvážkových automobilů. Ty jsou schopny v případě potřeby sedm dní v týdnu doručovat zboží přímo k zákazníkovi – kamkoliv a dokonce už do 24 hodin od objednání. Delivery platformy na rozvoz zboží jsou proto součástí všech českých poboček řetězce.
Nové prostory na Černém Mostě s celkovou rozlohou 1 817 m2 disponují sedmi nakládacími rampami pro vozový park patnácti dodávkových automobilů. Celková plocha je značně rozsáhlá: 262 m2 je vyhrazeno na suché potraviny, 198 m2 zabírají chladírny na mléčné výrobky, 100 m2 mrazicí boxy. Přímo na platformě, která je od této chvíle vybavena vlastním skladovým softwarem, se nachází 700 paletových pozic a místo na 1 000 nejprodávanějších položek zboží. Díky tomu může služba Delivery fungovat daleko rychleji, efektivněji a nezávisleji na samotné prodejně. „V oblasti rozvážkového prodeje vidíme velkou budoucnost, takže zvyšování standardu služeb tímto směrem pro nás bylo logickým krokem,“ říká generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR Axel Hluchy, který byl otevření platformy osobně přítomen.
Nejnovější inovace společnosti makro se týkají především on-linových řešení, jako je m-objednávka, sortiment online a mobilní web.
m-objednávka
V roce 2012 představil velkoobchod makro nové onlinové řešení na objednávku zboží pro zákazníky makro Distribuce, službu m-objednávka, kterou nyní využívá 75 % všech jejich zákazníků. Systém je založen na principu internetového obchodu. Na adrese www.m-objednavka.cz se zákazník přihlásí pomocí svého zákaznického čísla a hesla, vybere si zboží z nabídky makro, odešle objednávku a počká si na dovoz zboží ve standardním termínu.
Sortiment online
Od letošního září umožňuje velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry svým zákazníkům prostřednictvím webových stránek www.makro.cz přístup ke kompletnímu sortimentu potravin a přibližně 70 % veškerého spotřebního zboží. Sortiment je bez omezení přístupný na hlavní stránce webu, pod záložkou „Sortiment online“ a nabízí informaci o dostupnosti zboží na všech třinácti pobočkách včetně aktuálních cen. Zákazníkům makro, kteří se zaregistrují, pak umožňuje vytvořit si online nákupní seznam s možností využití nákupní historie nebo definovaného obvyklého sortimentu zákazníka.
Mobilní web
Společnost MAKRO Cash & Carry zaznamenala během prvního pololetí letošního roku téměř 50% nárůst zákazníků, kteří navštěvují její internetové stránky prostřednictvím tabletů a chytrých telefonů. Spustila proto mobilní verzi svého webu www.makro.cz, která lépe odpovídá požadavkům těchto moderních zařízení. V září letošního roku navštívilo www.makro.cz přes iPad nebo iPhone více jak 12 tisíc zákazníků.
Již nyní oddělení e-Marketingu společnosti makro připravuje aplikace, jejichž prostřednictvím si budou moci zákazníci objednávat zboží přímo ze svých chytrých telefonů a tabletů.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.