Velkoobchod MAKRO Cash & Carry Česká republika přichází s novým cenovým programem, který je zaměřen především na individuální přístup k zákazníkovi-podnikateli. Nový cenový program nabídne nejvýhodnější velkoobchodní ceny u nejprodávanějších položek v daném regionu, výrazné slevy akčního zboží u více než 2 000 položek a vyšší zpětné bonusy 3 a 5 % čtvrtletně podle výše obratu.
Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR, k cenovému programu říká: „makro dlouhodobě podporuje nezávislé podnikání, přičemž se orientuje především na profesionální gastronomii a maloobchodníky, a tuto strategii chce do budoucna ještě upevnit. Prostřednictvím nového cenového programu makro posiluje svou pozici velkoobchodníka a zohledňuje individuální přístup k zákazníkovi-podnikateli.”
Cenovou politiku v makro bude od 1. října 2013 zaštiťovat nově vzniklé oddělení pro tvorbu cen, pod vedením Daniela Grafa, který vedl plzeňskou pobočku makro a poslední rok zastával pozici vedoucího manažera pro provoz.
Nový cenový program stojí na třech pilířích:
1. Nízká velkoobchodní cena U nejprodávanějších položek nabízí makro od 1. října 2013 nejvýhodnější velkoobchodní ceny v porovnání s konkurenčními velkoobchody v daném regionu. Ceny se kontrolují každé dva týdny. Daniel Graf, manažer nově vzniklého oddělení pro cenotvorbu MAKRO Cash & Carry ČR, doplňuje: „Zavedení nového cenového programu předcházel rozsáhlý průzkum trhu a mezi našimi zákazníky. Na základě jeho výsledků jsme upravili ceny tak, abychom u nejprodávanějších artiklů (jedná se o tzv. nákupní košík) nabídli nejvýhodnější velkoobchodní cenu v rámci konkrétního regionu.“
2. Akční nabídky makro nabízí výrazné slevy akčního zboží u více než 2 000 položek každé dva týdny.K tomu Daniel Graf říká: „Zákazníci dlouhodobě hodnotí naše akční nabídky pozitivně, i přesto je budeme nadále optimalizovat, aby sortimentem přesně odpovídaly potřebám profesionálů. Jde především o letákové nabídky šité na míru našim hlavním zákaznickým skupinám, kterými jsou nezávislí maloobchodníci a profesionální gastronomie, tzv. HoReCa.“
3. Vyšší čtvrtletní bonusy makro nabízí nově čtvrtletní obratové bonusy 3 nebo 5 %, a to zpětně. „Vzhledem k výsledkům průzkumu jsme pozměnili náš stávající bonusový program, takže nyní mnohem více odpovídá nákupním zvyklostem našich zákazníků. Našim obchodním zástupcům navíc poskytuje větší flexibilitu při sjednávání individuálních podmínek,“ vysvětluje manažer oddělení pro cenotvorbu MAKRO Cash & Carry Daniel Graf.
Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR, dodává: “V makro vidíme naši budoucnost spjatou s nezávislým podnikáním v Čechách, kdy našim zákazníkům z řad profesionálů poskytujeme unikátní potravinový i nepotravinový sortiment ve vysoké kvalitě za jednoznačně konkurenční velkoobchodní ceny společně se službami, které podporují jejich podnikání a uspokojí rovněž jejich soukromou potřebu – a to vše na jednom místě.”
Komentář k novému cenovému programu
Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR
Proč makro přistoupilo k novému cenovému programu, v čem jsou výhody oproti předcházejícímu cenovému programu? Ve spolupráci s německou konzultační společností OC & C jsme v letošním roce provedli rozsáhlý průzkum trhu a chování zákazníků, jehož cílem bylo nastavit budoucí cenovou a obchodní strategii makro tak, aby odpovídala potřebám především malého a středního podnikání. Konkrétně můžeme zmínit, že jsme upravili skladbu tzv. nákupního košíku, aby obsahoval artikly, které jsou pro tuto zákaznickou skupinu rozhodující, a nastavili zde nejvýhodnější ceny v porovnání s velkoobchodní konkurencí v daném regionu. U Bonusového programu jsme pak nově zavedli slevy ve výši 3 a 5 procent, které budeme vyplácet zákazníkovi zpětně na konci čtvrtletí. Tříprocentní sleva náleží zákazníkovi, který u nás utratí za čtvrtletí 100.000 Kč bez DPH (33.000,- měsíčně), pětiprocentní pak dostane zákazník, který přesáhne za tři měsíce obrat 250.000,- bez DPH (83.000,- měsíčně). Zrušili jsme jednoprocentní slevu z faktury při nákupu od 20.000,- do 40.000,- bez DPH měsíčně, která nebyla pro zákazníky dle výsledků průzkumu motivující. Ostatní podmínky zůstávají beze změny.
Co chce makro novým cenovým programem dosáhnout v budoucnosti? Očekáváme, že vzhledem k vylepšeným podmínkám posílíme loajalitu stávajících profesionálních zákazníků a oslovíme nové. Přičemž z nové cenové strategie budou profitovat všichni, jelikož stávající výhody zachováváme. Všechny zákaznické karty zůstávají v platnosti. V případě dotazů či zájmu o zařazení do nového bonusového programu je možné kontaktovat naší zákaznickou linku 844 999 111, případně skrze Kontaktní formulář.
Malí a střední podnikatelé v České republice
Malí a střední podnikatelé reprezentují více než milion ekonomických subjektů v ČR (makro registruje milion vydaných karet, přičemž aktivně nakupuje 700 000 zákazníků), tj. 99,84 % všech podnikatelů. Zaměstnávají přes 1,8 mil. zaměstnanců, což představuje 60,88 % všech pracovníků ČR a na vývozu se podílejí cca 51 % a na dovozu cca 56 %. Podíl na HDP je 36,2 %.Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/shrnuti-navrhu-koncepce-msp-2014-plus-3331.html
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.