Soutěž v otevírání ústřic poprvé na Food festivalu v Karlových Varech
Praha 23. 4. 2013
V Karlových Varech odstartuje v sobotu 4. května v 11.30 již pátý ročník gastronomické události roku Food Festival. V rámci festivalu se poprvé koná i soutěž profesionálních kuchařů karlovarských hotelů a restaurací v otevírání 30 ks ústřic typu Belon. Soutěž pořádá společnost MAKRO Cash & Carry, která je zároveň hlavním dodavatelem ústřic pro soutěž. Regionální kolo proběhne podle mezinárodních pravidel. Hodnotí se úprava, čistota pracoviště a rychlost otevření. Vítěz se pak zúčastní finále makro Mistrovství České republiky v otevírání ústřic v Praze.
Hosté Food Festivalu jsou srdečně zváni před hotel Thermal na ochutnávku ústřic, které profesionální kuchaři otevřou v rámci soutěže, zdarma. U stánku makro bude možné ochutnat i čerstvě otevřené ústřice na mnoho způsobů, dánské slávky na česneku a chilli nebo ústřice s parmazánovou krustou za 2 karlíky.
Podle Petra Olbricha, Head of TGM HoReCa MAKRO Cash & Carry, prodej ústřic v karlovarském kraji roste, mezi lety 2011 a 2012 dokonce stoupl o 62 %.
Pro návštěvníky festivalu bude opět připravena degustace specialit mnoha špičkových restaurací za příznivé ceny, pestrý program pro rodiče a děti na pódiu i mimo něj a běh „Vrchní, prchni“.
Food Festival Karlovy Vary je podporován městem Karlovy Vary, agenturou CzechTourism, společností MAKRO Cash & Carry ČR, webovým portálem dobrých chutí Gastronaut.cz, prezentujícími se restauranty a bary a hlavně svými návštěvníky, kterých rok od roku přibývá.
Zajímavost o ústřicích a perlách:
Ačkoli ve světě ústřic existuje i jeden poddruh známý jako „perlová ústřice“, má de facto každá běžná ústřice možnost rodit perly. Na začátku je cizí těleso (zrnko písku apod.), které vnikne do ústřice a vyprovokuje ji k tvorbě perleti. Perleť je směs vápníku a bílkovin. Za nějaký čas je perla vytvořena a může putovat například do náhrdelníku.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.