V celostátním finále kuchařské soutěže 5. makro Horeca pětiboj 2017, ve kterém se utkaly čtyři nejlepší střední gastronomické školy, zvítězila Střední škola společného stravování z Ostravy. Její tým studentů vybojoval v makro Akademii celkově nejvíce bodů v individuálních a týmových disciplínách a odnesl si kromě věcných cen i titul makro Top Gastro tým a 20 000 Kč na nákup v makro.
Nejúspěšnější týmy regionálních kol, tedy z Ostravy, Pardubic, Prahy a Teplic, se utkaly v různých disciplínách, které prověřily jejich zručnost a úroveň spolupráce. Síly poměřily v individuální části v krájení oloupané cibule, brambor nebo pórku, vykostění kuřete nebo filetování pstruha. Baristé a barmani předvedli své dovednosti při přípravě a servírování espressa, cappuccina nebo nealkoholických nápojů. Týmová část soutěže otestovala dovednosti v servírování pokrmů a zakládání stolů. Odborná porota hodnotila přípravu, vzhled a chuť menu o 30 porcích. Jako hlavní chod studenti podávali kuře nebo pstruha.
„Naším dlouhodobým cílem je posouvat dál českou gastronomii prostřednictvím rozvoje studentů těchto oborů. Ve spolupráci s gastronomickými školami vidíme budoucnost, protože můžeme předávat naše zkušenosti a praktické dovednosti nastupující generaci kuchařů, barmanů i baristů,“ popisuje smysl soutěže Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro.
Finální pořadí soutěžících
1. místo: Střední škola společného stravování Ostrava
2. místo: Hotelová škola, obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice
3. místo: Střední odborné učiliště gastronomie Praha, U Krbu
4. místo: Labská Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice
S nejvyšším počtem bodů zazářili studenti Střední školy společného stravování z Ostravy. Značný počet bodů získali za vzorné servírování připravených jídel a nápojů a rovněž za rychlost provedení jednotlivých disciplín. Druhým místem s velmi těsným bodovým rozdílem se může pochlubit Hotelová škola, obchodní akademie a Střední průmyslová škola z Teplic, která bodovala zejména v barmanské soutěži. Třetí příčku vybojovali studenti ze Středního odborného učiliště gastronomie z Prahy.
„Na soutěži jsme viděli, že studenti jsou vděční za příležitost vyzkoušet si nejen praktický provoz, ale také profesionální kuchyni v makro Akademii. Velkým přínosem pro ně je také zpětná vazba během soutěže od profesionálů. Většina soutěžících si z klání odnáší nejen zážitky, ale také cenné zkušenosti,“ hodnotí Petr Stádník.
Vítězná škola z Ostravy si kromě věcných cen a poháru odnesla poukaz na nákup v makro v hodnotě 20 000 Kč. Nejlepší studenti v individuálních disciplínách získali užitečné kuchyňské nebo barmanské vybavení.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na
www.metroag.de.
METRO/
MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Petra Holá
Inspiro Solutions
tel.: +420 736 219 535
e-mail:
petra.hola@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail:
romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz,
www.facebook.com/makro.cz,
www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení