Prodejna makro Stodůlky představuje nový koncept velkoobchodního prodeje. Přináší inspiraci i speciální služby na míru
Moderní design prodejny, inspirativní kuchyně přímo na prodejní ploše i více než 3 500 nových položek v nabídce. To jsou lákadla, kterými se může pochlubit pražská prodejna makro Stodůlky, která prošla přestavbou v rámci změny firemní strategie od prodeje ke službám.
Společnost makro ČR prochází obdobím zásadního vývoje v obchodní strategii. S výstavbou distribučního centra posiluje kapacity pro přímou distribuci, a otevírá si tak možnosti pro výraznější specializaci a nabídku personalizovaných služeb na míru jednotlivým zákazníkům. V rámci této cesty přistoupilo makro i k modernizaci prodejen a jejich přeměně v centra služeb a inspirace.
Prodejna na pražských Stodůlkách prošla v posledních 8 měsících postupně a za plného provozu přestavbou, jejíž náklady dosahují 34 milionů korun. Během této doby ve Stodůlkách vybudovali nové oddělení pekárny i zákaznické toalety, rozšířili oddělení ovoce a zeleniny a postavili otevřenou kuchyň pro inspirační workshopy se zákazníky přímo v prodejně. Výraznou změnou prošel vstup pro tzv. zlaté zákazníky, kde se rozšířil prostor pro setkávání. Změnil se také vnitřní vzhled obchodu, který akcentuje nové trendy, teplé barvy a přírodní materiály. Řešení prodejny navrhl interní tým makro ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým.
Ještě zásadnější změny pak proběhly v sortimentu této pobočky. makro nově zalistovalo do nabídky na 3 500 položek. Reaguje tak na tržní trendy a poptávku ze strany zákazníků. „Zaměřili jsme se na oblast zdravého stravování a organických potravin včetně tzv. superpotravin. Výrazně jsme rozšířili etnickou kuchyni včetně asijské, balkánské nebo mexické. Z nepotravinářského zboží u nás nyní najdete ekologické čističe, široký sortiment jednorázového nádobí a doplňky pro stolování,“ vyjmenovává Rober Brejc, manažer prodejny makro Stodůlky. Další změnou je mnohem silnější spolupráce s lokálními dodavateli a producenty. „Z nových značek bych namátkou zmínil Pekařství Štastná Koza z Berouna, Marmelády Šafránka nebo třeba 14 lokálních řemeslných pivovarů včetně Pivovaru Matuška, Tátův Sad a Prague Cider,“ dodává Brejc.
Nový koncept prodejen má za cíl přinášet zákazníkům informace, novinky a inspiraci z oblasti gastronomie. Zároveň poslouží jako místo, kde se mohou setkávat a sdílet své zážitky nebo se naučit něco nového při workshopech a řízených ochutnávkách. V návaznosti na výsledky z pilotní prodejny makro plánuje rozšíření konceptu na další vybrané prodejny. „Projekt přestavby prodejen do konceptu makro Inspirace zcela odpovídá potřebám našich zákazníků. Spolu s novým distribučním centrem chceme nabídnout podnikatelům nejlepší služby na trhu a podpořit jejich růst,“ komentuje vývoj v rámci nové strategie Guillaume Chêne, výkonný ředitel makro ČR a METRO SR.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení