Celosvětový průzkum: Nezávislé podnikání je nedoceněné

17. října 2017

makro vybízí české start-upy: Hledáme technologické hvězdy, nabízíme 3 miliony korun

Skupina METRO, jejíž součástí je i české makro, a společnost Techstars vyhlásily druhý ročník celosvětového programu pro start-upy Techstars METRO Accelerator. Jejím cílem je najít mladé technologické firmy, které se zaměřují na služby pro restaurace, hotely či catering. Deset vybraných projektů získá investici v hodnotě až 120 000 euro (3,24 milionu korun) a podporu mentorů i expertů ze skupiny METRO.

„První ročník soutěže byl velmi úspěšný. Přihlásily se stovky start-upů s velmi zajímavými koncepty. Pět procent přihlášených týmů bylo z České republiky,“ říká Jan Koutný, šéf oddělení e-commerce společnosti makro. „Chceme i letos podpořit skvělé nápady, které usnadní podnikání našim zákazníkům. Je to skvělá příležitost pro nás a velká šance pro české firmy,“ dodává.

V loňském roce bylo vybráno 11 start-upů, které nabídly například rezervační systémy, řešení pro pražírny a distributory kávy, HACCP reportingový systém pro platformu Android, spojení velkých HoReCa akcí s charitativními příspěvky či digitalizaci dat.Techstars METRO Accelerator • 20. června 2016 – uzávěrka soutěže • 12. září 2016 – vyhlášení 10 vybraných start-upů • 120 000 euro – investice připravené pro každý vybraný start-up • METRO poskytne mentory a přístup ke svým zdrojům z 28 zemí, od 5 500 obchodních zástupců a velké řady velkých i malých zákazníků • Web: www.techstarsmetro.com

Letos se start-upy mohou hlásit do 20. června 2016 prostřednictvím webových stránek www.techstarsmetro.com, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítku vybraných projektů, která bude vyhlášena 12. září, čeká od poloviny září tříměsíční program v Berlíně. Připravena pro ně bude jak investice ve výši až 120 000 euro, tak pomocná ruka mentorů z celého světa a obsáhlá kontaktní síť METRO. Program vrcholí v prosinci, kdy se projekty představí investorům, leaderům v oboru i široké veřejnosti. Start-upy získají jedinečnou příležitost rozšířit svou působnost po celém svět a zároveň uchovat si svou nezávislost.

Do soutěže se mohou hlásit všechny mladé firmy nezávisle na fázi fungování, zemi, právní formě či věku jednotlivých členů týmu.

Společnosti ze skupiny METRO podpoří vítěznou desítku v oblasti marketingu, obchodní strategie, práva a komunikace. Světový lídr v programech na podporu start-upů, organizace Techstars, je pak připravena zapojit start-upy do svého rozvojového programu a poskytnout i mentory a investory ze start-upové scény.

Mezi mentory je mimo jiné i Martin Behle, Operating Partner METRO GROUP pro Rakousko a Českou a Slovenskou republiku či český šéfkuchař Patrik Jaroš, CEO Food Experts Group.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení