Chystáte se na nákup kapra? makro radí, jak vybrat toho nejlepšího
18. prosince 2019
makro zahájí venkovní prodej vánočních kaprů 19. prosince v 8 hodin ráno. Ve stejný den startuje také oblíbená akce „kapr a sekt“. Pokud zákazníci nakoupí v období od 19. do 22. 12. v prodejnách makro nákup v hodnotě nad 2 999 Kč bez DPH, získají navíc vánočního kapra a lahev Bohemia Sekt Brut. Čerstvé ryby budou na prodejnách k dispozici i na Štědrý den, konkrétně od 8:00 do 11:30.
„Přestože čerstvé ryby včetně kaprů prodáváme celoročně, zaznamenáváme každý rok několikanásobné zvýšení poptávky po čerstvých rybách právě v období těsně před Štědrým dnem. Na kanálech makro budeme zákazníkům doporučovat různá časová okna pro nákup, abychom se, pokud možno, vyhnuli odpoledním a večerním špičkám a dlouhým frontám v oddělení ryb. Do budoucna bychom rádi připravili řešení, které by urychlilo prodej nejoblíbenějších ryb a filetů z nich,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.
Na pražských prodejnách makro budou i letos dostupní tzv. omega 3 kapři, tedy kapři se zvýšeným obsahem omega 3 mastných kyselin. Jako alternativa typicky české vánoční ryby budou k dispozici i prémiové druhy mořských ryb například islandský losos, arktická treska lovená za polárním kruhem či tuňák Hamachi z Japonska. Novinkou je pak modroploutvý tuňák nejvyšší kvality z chorvatských farem, který je běžně určen pro japonský trh, kde se používá pro přípravu sushi.
Sedmero pravidel jak na kapra
Kromě dobře naplánovaného nákupu je také důležité následné uchování ryby do chvíle, než z ní bude připravena štědrovečerní večeře, proto si makro pro své zákazníky připravilo pár základních pravidel:
Vždy kupujte rybu těsně před odjezdem domů, a to maximálně 24 hodin před zpracováním.
Minimalizujte tzv. teplotní šok, při kterém je ryba skladovaná na ledu o teplotě 3–5 °C náhle vystavena skokovému zvýšení teploty.
Pro delší přepravu je vhodný chladicí box.
Pro zachování nejvyšší kvality by teplota ve vaší ledničce neměla přesáhnout 5 °C.
Kapr by měl být co nejrychleji po uskutečnění nákupu zpracován.
Pokud trváte na zakoupení živého kapra, po celou dobu převozu by měl mít přístup ke kyslíku, nejlépe ve vodě.
Nedoporučujeme nechávat plavat rybu doma ve vaně, voda je totiž chlorovaná a ryba se dusí.
A jak se pozná chutný kapr? „Nenechte se zlákat velikostí. U kapra rozhodně neplatí čím větší, tím lepší. Jeho maso je nejchutnější, pokud váží kolem dvou kil. Při vyšší váze se často stává, že je kapr příliš cítit rybinou,“ doporučuje český šéfkuchař Přemek Forejt.
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství
a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V říjnu 2019 podepsala společnost METRO AG dohodu o prodeji většinového podílu v čínské společnosti METRO. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de.
Pro více informací kontaktujte:
Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz