Téměř každý pátý Čech by o Vánocích nenavštívil restauraci bez online rezervace

19. prosince 2019

Dva z pěti Čechů preferují o Vánocích návštěvu spíše malých gastronomických podniků pouze v případě, že se mohou předem informovat na jejich webových stránkách. Téměř každý pátý Čech by pak nenavštívil restauraci, aniž by si mohl stůl zarezervovat online. To vyplývá z mezinárodního průzkumu, který letos realizovala společnost METRO Group, vlastník českého velkoobchodního řetězce MAKRO Cash & Carry ČR.

Celkem 40 procent dotázaných Čechů preferuje malé a střední podniky ve chvíli, kdy plánují večeři s rodinou či přáteli v období vánočních svátků. Důležitým kritériem při výběru restaurace ale zůstává možnost rezervace stolu online – téměř každý pátý Čech (17 %) by nešel na vánoční večeři do restaurace, která nenabízí online rezervace. Průzkum také ukazuje na rostoucí oblibu návštěv restaurací o vánočních svátcích.

„Většina restauratérů si uvědomuje nutnost být vidět online, nicméně stále neučinili ty správné kroky k naplnění tohoto zákaznického požadavku. Přitom online rezervační systém umožňuje personálu restaurace věnovat se i jiným činnostem, než je zvedání telefonů a zamlouvání stolů jednotlivým hostům,“ komentuje Pavel Suchánek, Head of Hospitality Digital makro a zakladatel rezervačního systému Restu.

Vytvoření kvalitní online prezentace spolu s rezervačním systémem může být pro většinu malých podnikatelů časově i finančně náročné. Z toho důvodu nabízí makro od letošního roku bezplatnou digitální platformu DISH, která umožňuje majitelům restaurací vytvořit si vlastní webovou prezentaci s rezervačním systémem. Zároveň mohou využít i další digitální nástroje z této platformy, například pro plánování směn, před spuštěním je například také analytika jídelních lístků.

*Do mezinárodní studie se zapojilo 10 000 respondentů včetně 1 500 podnikatelů z 10 zemí.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství
a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V říjnu 2019 podepsala společnost METRO AG dohodu o prodeji většinového podílu v čínské společnosti METRO. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de.

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení