Prodejny makro ČR se o víkendu zapojily do jarní Sbírky potravin, přispěly 14 618 kg zboží

24. dubna 2021

Síť velkoobchodů MAKRO Cash & Carry ČR se opět zapojila do celostátní jarní Sbírky potravin pořádané Českou federací potravinových bank. Během uplynulého víkendu 24.-25.dubna, kdy se sbírka konala, zákazníci prodejen makro ČR pomohli vybrat celkově více než 14,6 tun produktů, což je ve srovnání s jarní sbírkou v roce 2019 o 40 % více. Nejštědřejší byli zákazníci v makro Praha-Stodůlky, kde se během obou dnů vybralo přes 3420kg potravin a drogerie.

„S Českou federací potravinových bank spolupracujeme již mnoho let. Kromě každoročního zapojení makro do celonárodních potravinových sbírek darujeme potravinové i nepotravinové zboží pro lidi v nouzi také na denní bázi. Moc děkujeme všem našim zaměstnancům, kteří nám pomohli sbírku uskutečnit i v letošním roce. Velké díky putuje také zákazníkům a dobrovolníkům, kteří se do pomoci potřebným zapojili. Více než 14 600 kilogramů vybraných potravin a drogerie je krásný výsledek, ze kterého máme radost,“ uvedla Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro ČR.

Jarní kolo Sbírky potravin proběhlo ve všech třinácti prodejnách makro ČR nejen v sobotu 24. dubna, kdy se sbírka konala celonárodně, ale také v neděli 25. dubna. Společnost tak navázala na úspěch prodloužené podzimní sbírky v loňském roce. V sobotu svou pomocí přispělo také 75 dobrovolníků, kteří zajištovali hladký průběh sbírky. Do sbírky se zapojili také veřejně známé osobnosti, například šéfkuchař Přemek Forejt nebo zpěvačka Anna Julie Slováčková.

“Když mě makro, se kterým dlouhodobě spolupracuji, požádalo, abych jim pomohla dostat sbírku do širšího povědomí, nadšeně jsem souhlasila. Darování potravin totiž představuje nejen pomoc lidem v nouzi, ale současně snižuje plýtvání potravinami,” řekla zpěvačka Anna Julie Slováčková, která do sbírky věnovala košík plný potřebného zboží. Pouze u propagace nezůstal ani Přemek Forejt, který také do sbírky přispěl plným nákupním vozíkem. „Akce, jako je Potravinová sbírka, učí lidi vážit si potravin a současně je přivádí k uvědomění, že i potravinami mohou někomu pomoci. A to je skvělé,” uvedl šéfkuchař a ambasador makro ČR Přemek Forejt.

Lidé nejčastěji darovali konzervy, těstoviny, rýži, luštěniny, dětská výživa a základní drogerie. Potravinové banky vybrané potravinové i drogistické zboží po skončení sbírky distribuují přímo do odběratelských neziskových organizací v jednotlivých krajích, které je následně rozdělují potřebným – samoživitelkám, rodinám v krizi, lidem bez domova i osobám s psychickým nebo tělesným postižením či opuštěným seniorům.


METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

Kateřina Čajanková
FleishmanHillard
tel.: +420 774 105 612
e-mail: cajankova@fleishman.com

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení