Síť velkoobchodů makro i vtomto fiskálním roce pokračovala prostřednictvím svých třinácti prodejen vrozsáhlé podpoře potravinových bank. Lidem vnouzi pomohla celkem 600 tunami produktů vhodnotě přesahující 29 milionů korun. Kromě zajištění jídla potřebným se tímto způsobem daří zredukovat objem potravin, jež by jinak zbytečně skončily bez využití.
makro daruje neprodané a zároveň stále bezpečné produkty každý den už od roku 2009. Kromě čerstvých potravin, které představují zhruba dvě třetiny zdarovaného množství, jde také o trvanlivé zboží jako jsou sušenky, těstoviny, konzervy nebo i krmivo pro zvířata. Největší položkou stále zůstává ovoce, zelenina a mléčné výrobky, kterých bylo letos potřebným lidem dodáno přes 244 tun. Kromě jiného bylo darováno také 77 tun uzenin a masných výrobků, 76 tun nápojů nebo 29 tun pečiva.
I přesto, že množství darovaných potravin bylo letos obrovské, ve srovnání sloňským mimořádným rokem celkový objem klesl.
„Rok 2020 byl výjimečný a vmnožství darovaného zboží extrémní. Zdůvodu probíhající pandemie a náhlým uzavírkám gastro provozů, jsme čelili obrovským výkyvům vpoptávce, což ssebou neslo i větší objem neprodaného zboží. Letos však tyto problémy nenastaly. Situace byla lépe předvídatelná, proto jsme mohli přesněji plánovat objednávky a minimalizovat tak potravinový odpad,“ vysvětluje vedoucí komunikace makro Romana Nýdrle.
makro a regionální potravinové banky mají jasný společný cíl – zabránit plýtvání potravinami i drogistickým zbožím a v maximální možné míře zajistit, aby se nezávadné neprodané zboží dostalo k lidem, kteří pomoc potřebují. „V ČR momentálně zásobujeme přes 1000 charitativních a neziskových organizací, které pomáhají všude kde je potřeba – od dětských domovů a stacionářů až pro domovy pro seniory nebo pečovatelské služby. Díky naší velmi rychlé logistice se zboží dostane ktěm, co jej opravdu potřebují ve velmi krátkém čase,“ vysvětluje Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank.
Meziročně menší objem darovaného neprodaného zboží ale neznamená, že se lidem vnouzi potřebná pomoc nedostane. makro pokračuje ve své dlouholeté spolupráci scelorepublikovou Sbírkou potravin a také letos se zúčastní podzimního kola. To se uskuteční 20. listopadu vmaloobchodních i velkoobchodních prodejnách různých řetězců po celé České republice. „I přesto, že národní sbírka probíhá oficiálně jen v jeden den, zákazníci prodejen makro se do ní budou moci zapojit po celý víkend, tedy 20. a 21. listopadu,“ doplňuje Romana Nýdrle. Shromážděné potraviny pak poputují přes potravinové banky přímo do odběratelských neziskových organizací, které ve všech regionech České republiky pomáhají.
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.
METRO/makro je zastoupeno ve 34 zemích a celosvětově zaměstnává více než 97 000 lidí. Ve finančním roce 2019/20 dosáhla společnost Metro obratu 25,6 miliardy EUR. Více informací naleznete na
www.metroag.de
Pro více informací kontaktujte:
Jana Klusová
FleishmanHillard
tel.: +420 724862 988
e-mail:
klusova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail:
romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz,
www.facebook.com/makro.cz,
www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení