Velkoobchod makro stabilizuje ceny vybraných produktů pro drobné maloobchodníky. Těžit z toho může i koncový spotřebitel.
31. ledna 2022
Velkoobchod makro v rámci svého programu Nakupte více, zaplaťte méně garantuje svým zákazníkům dlouhodobě nízké ceny a působí tak proti současné spirále inflace v cenách potravin. Podporuje tak nejen stabilitu podnikání maloobchodníků, ale zároveň má i příznivý dopad na peněženky koncových spotřebitelů.
Úspěšný program velkoobchodu makro Nakupte více, zaplaťte méně funguje na jednoduchém principu – s vyšším počtem nakoupených položek klesá prodejní cena za jednotku. „Místo jedné přepravky rohlíků koupíte rovnou dvě a cena za jeden rohlík je tak levnější. Nesnažíme se ale, aby naši zákazníci nakupovali zbytečně více, než prodají. Vždy nabízená balení odpovídají reálným možnostem provozovatelů drobných prodejen,“ vysvětluje Romana Nýdrle, vedoucí komunikace makro.
Z pohledu českého spotřebitele zařadilo makro do projektu ty nejžádanější artikly, jako jsou mléčné výrobky, trvanlivé potraviny, nealkoholické i alkoholické nápoje nebo drogerii a mražené výrobky. V tuto chvíli, až do konce ledna probíhá první fáze, ve které makro garantuje cenu u zhruba 2 000 výrobků. „Od února potom naváže druhá fáze, kde bude více než 3 000 položek s garancí ceny na další měsíc, takže do konce února. Do druhé fáze zařadíme i 200 výrobků pod vlastní značkou Fine Life, kde cenu nastavíme tak, aby maloobchodníkovi umožnila nastavení konkurenceschopné prodejní ceny s marží mezi 20 až 30 %,“ doplňuje Romana Nýdrle.
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do indexu Dow Jones nepřetržitě 8 let.
METRO/makro je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2020/21 dosáhla společnost METRO obratu 24,8 miliardy EUR. Více informací naleznete na www.metroag.de