Zákazníci velkoobchodu makro ČR přispěli v celonárodní Sbírce potravin rekordním množstvím zboží
Síť velkoobchodů makro ČR se o uplynulém víkendu znovu zapojila do jedné z největších dobročinných akcí v České republice. Sbírky potravin pořádané Českou federací potravinových bank se zákazníci prodejen makro ČR mohli letos na podzim zúčastnit již po několikáté. A také tentokrát pomohli lidem v nouzi. Celkem darovali rekordních 17 316 kg! Ve srovnání s loňským podzimním kolem potravinové sbírky se vybralo o téměř dvě tuny potravin více.
Tisková zpráva, 14. 11. 2022
Zákazníci velkoobchodní sítě makro ČR o víkendu 12. a 13. listopadu přispěli do pozimního kola Sbírky potravin celkem 17,3 tunami jídla a dalšího základního zboží, které nyní pomohou se zajišťováním základních životních potřeb lidí v nouzi po celé České republice. Ve srovnání s loňskou podzimní sbírkou jde o 13% nárůst. Nejštědřejší byli zákazníci v makro Praha-Stodůlky, kde se během obou dnů vybralo přes 3 540 kg potravin a drogerie.
„Více než 17 tun darovaných potravin je neuvěřitelný výsledek! Za posledních pět let se jedná o nejúspěšnější Sbírku potravin u nás v makro. Velice mě těší, že naši zákazníci ve velkém mysleli na ty, kteří potřebují pomoci. Letos byla štědrost dárců ve Sbírce potravin důležitá dvojnásob, protože spoluobčanů odkázaných na potravinové banky bohužel začíná postupně přibývat a sklady jídlem se tím pádem vyprazdňují rychleji,“ uvedl Martin Čivrný, vedoucí týmu komunikace makro ČR.
Nad rámec celonárodního termínu konání podzimního kola Sbírky potravin, který letos připadl na sobotu 12. listopadu, mohli zákazníci dobročinnou akci podpořit ve všech 13 prodejnách makro ČR také o den později. „K dobrovolnému prodloužení podzimní sbírky i o neděli jsme letos přistoupili už po několikáté. Extra den se také tentokrát osvědčil, k lidem v nouzi se díky němu dostane o 4 660 kilogramů potravin a drogerie víc. V naší prodejně v Ústí nad Labem dokonce zákazníci darovali v neděli dvakrát více zboží než v sobotu, “ uvedl Martin Čivrný.
Nezastupitelnou roli hrají při Sbírce potravin kromě dobrovolníků z potravinových bank také zaměstnanci obchodů. „Za celý víkend se v našich prodejnách do organizace a propagace akce zapojilo neuvěřitelných 92 dobrovolníků, za což jim patří velké poděkování,“ řekl Martin Čivrný. Pravidelná účast ve Sbírce potravin je pro makro ČR součástí spolupráce s Českou federací potravinových bank, která trvá už 14 let.
Kromě Sbírek potravin, které se konají dvakrát ročně vždy na jaře a na podzim, makro ČR pravidelně podporuje na denní bázi také potravinové banky. Ty shromažďují potraviny a distribuují je dobročinným organizacím po celé České republice, jež následně zajišťují jídlo lidem v nouzi. Nejčastěji se jedná o seniory, matky samoživitelky, rodiny s dětmi či lidi bez domova. Ve fiskálním roce 2022 ukončeném v září darovalo makro potravinovým bankám celkem 605 tun zboží. Překonalo tak loňský výsledek, kdy potřebným věnovalo téměř 600 tun jídla.
Z hlediska hodnoty darovaného zboží byl letos jedničkou obchod v Brně se 4,2 miliony korun. Následovaly prodejny v Praze na Černém Mostě, Ostravě, Průhonicích a Plzni. „Protože se naše prodejny nacházejí po celé České republice, dostává se pomoc rovnoměrně do Čech i na Moravu a do Slezska. Dobře se tak daří zásobovat také odlehlejší regiony,“ vysvětlil Martin Čivrný.
Nejčastější položkou, jež z obchodů makro ČR směřuje prostřednictvím potravinových bank k lidem v nouzi, zůstává ovoce a zelenina spolu s mléčnými výrobky. Zpravidla se jedná o zdravotně nezávadné, ale již dále neprodejné zboží. Dlouhodobá spolupráce s potravinovými bankami tak mimo jiné pomáhá omezovat plýtvání jídlem.
* **
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do indexu Dow Jones nepřetržitě osm let.
METRO/makro je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2020/2021 dosáhla společnost METRO obratu 24,8 miliardy eur. Více informací naleznete na https://www.metroag.de/en/
Pro více informací kontaktujte:
Pavla Pokorná
FleishmanHillard
tel.: +420 777 228 276
e-mail: pokorna@fleishman.com
Martin Čivrný
Vedoucí týmu komunikace makro ČR
tel.: +420 603 850 523
e-mail: martin.civrny@makro.cz