Změna
komerční strategie velkoobchodu makro ČR se u zákazníků setkala s úspěchem. Program
Stabilně výhodná cena, který podnikatelům v segmentu gastronomie a
maloobchodu zajišťuje dlouhodobě nízké ceny klíčového zboží pro jejich
podnikání, se proto po půl roce od svého spuštění nyní rozšiřuje. Nově je
v něm zařazeno již 11 000 položek, o třetinu víc než dosud. O tom, že
už není potřeba spoléhat se na nepředvídatelné a krátkodobé slevové akce, teď
navíc makro zákazníky informuje v čerstvě spuštěné celorepublikové marketingové
kampani.
Už
žádné čekání na slevy, okružní jízdy po slevách či zbytečné předzásobování.
Program Stabilně výhodná cena velkoobchodu makro ČR již více než půl
roku umožňuje provozovatelům restaurací, jídelen či maloobchodů soustředit se více
na jádro jejich podnikání a lépe plánovat. Namísto jednorázových slevových
akcí, ve kterých lze po dobu pouhých několika dnů nakoupit jen omezený počet
položek, se v rámci Stabilně výhodné ceny mohou spolehnout na
dlouhodobě konkurenceschopné ceny klíčových artiklů. To vše navíc na jednom
místě a kdykoli je to potřeba. „Každý, kdo někdy podnikal, ví, jak důležitá
je v byznysu předvídatelnost a stabilita. V dnešní turbulentní době
chybějícího personálu a zvyšujících se nákladů to platí dvojnásob. Nikdo nechce
mít přeplněný sklad základními artikly, protože zrovna byly v akci. Naše
komerční strategie zákazníkům z gastronomie a maloobchodu zjednodušuje
práci i život. Oproti roku 2022 u nás klesl podíl artiklů v promocích o 50
procent,“ popisuje Jiří Nehasil, nový generální ředitel společnosti makro
ČR.
S ohledem
na příznivou odezvu zákazníků, kteří díky Stabilně výhodné ceně šetří
nejen peníze, ale také čas, se nyní navíc program výrazně rozšiřuje. Nově do
něj makro ČR řadí na 11 000 produktů privátních i nejprodávanějších
dodavatelských značek. To je o třetinu více než dosud. Přibyly například
položky jako máslo, smetana, fritovací olej nebo brambory. Jen v letech
2023 a 2024 plánuje makro ČR do výhodných cen v rámci programu investovat
celkem až půl miliardy korun. Velkoobchod tak potvrdil svůj závazek
z letošního února, kdy Stabilně výhodnou cenu představil
v rámci oslav 25 let od svého vstupu na český trh.
Povědomí
o možnosti zásobit se efektivně, za dostupné ceny a na jednom místě, kdykoli je
to potřeba, navíc nyní makro ČR u zákazníků zvyšuje prostřednictvím nové
marketingové kampaně. S tou se lze od začátku září setkat v online
prostoru včetně sociálních sítí, na billboardech, vlakových nádražích,
silničních mostech či zastávkách MHD. Speciální světelné instalace se symbolem
žluté šipky a mottem Stabilně výhodná cena jsou umístěny také ve
vybraných stanicích metra. Z běžných médií se pak kampaň objeví
v tisku, rádiích a pro makro méně tradičně také v televizi. „Půjde
o sponzorské vzkazy na TV Prima během oblíbených pořadů Prostřeno, Ano, šéfe!,
Zoo, Polda, Inkognito či Máme rádi Česko. Celá kampaň je koncipovaná
360stupňově tak, aby ji po dobu následujícího měsíce a půl nebylo možné
přehlédnout. Informovat v ní budeme nejen o samotné existenci programu,
ale chceme komunikovat také jeho největší výhody,“ říká vedoucí oddělení
brandingu a marketingu makro ČR Lenka Slezáková.
V samotných
prodejnách jsou pak všechny položky zařazené do programu Stabilně výhodná
cena označeny speciální žlutou „směrovkou“. Symbol zároveň navádí zákazníky
na místo, kde zboží na prodejně jednoduše najdou. Výrazný prvek představují
rovněž modré cenovky, kterými se výrobky v programu odlišují od ostatního
zboží.
Pro
správné fungování své nové komerční strategie makro ČR pravidelně
sleduje a porovnává ceny na trhu. Následně je udržuje dlouhodobě a stabilně
výhodné. Využívá k tomu dva základní mechanismy – každodenní výhodnou cenu u
velkých balení zaměřenou zejména na zákazníky z oblasti gastronomie a
zvýhodněnou cenu při nákupu více kusů v balení v již známém programu Nakupte
více, zaplaťte méně pro maloobchodníky.
Kromě
zákazníků si však program Stabilně výhodná cena pochvalují také
dodavatelé makro ČR. Umožňuje jim šetřit náklady díky efektivnějšímu plánování
zásob a vyšší efektivitě provozu. Výsledkem je kromě konkurenceschopných cen
také vyšší loajalita zákazníků ke značkám a zlepšení dostupnosti výrobků
v prodejnách, což ve výsledku vede k nárůstu tržeb.
***
Velkoobchod
makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i
nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR
stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení
(HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České
republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu
velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z
velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních
řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky
Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a
rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich
místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO
AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě
přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více
informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:
Pavla Pokorná
FleishmanHillard
tel.: +420 777 228 276
e-mail: pokorna@fleishman.com
Martin
Čivrný
Vedoucí
komunikace makro ČR
tel.:
+420 603 850 523
e-mail: martin.civrny@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr