Organizaci, jež pod sebou sdružuje potravinové banky
v celé České republice, vyhledává stále více lidí. I přes loňský silný
ročník Sbírky potravin se zásoby ve skladech pomalu tenčí. Potravinové banky
proto vkládají naději do letošního podzimního kola a věří, že se díky ní ve
skladech znovu doplní zásoby trvanlivého zboží. Do sbírky se každoročně zapojí
stovky prodejen obchodních řetězců po celé České republice.
Sbírka potravin proběhne ve všech 13 prodejnách makro ČR po
celé České republice. „Nárůst poptávky po potravinách jde ruku v ruce s
rostoucím počtem lidí, kteří potřebují potravinovou pomoc. Tato situace ještě
více zdůrazňuje, jak je důležité potravinové banky pravidelně podporovat,“
uvádí vedoucí komunikace makro ČR Martin Čivrný s tím, že ty
nejdůležitější položky najdou zákazníci přehledně na jednom označeném místě,
přímo v pokladních zónách. Bude je tak možné do nákupního košíku jednoduše
přidat až na konci nákupu. Půjde hlavně o trvanlivé potraviny jako mléko,
konzervy, těstoviny či drogistické zboží.
Makro ČR se angažuje nejen v aktivitách v rámci
Potravinové sbírky – s Českou federací potravinových bank
spolupracuje velkoobchod dlouhodobě. Jen za fiskální rok 2023 darovalo makro
ČR 790 tun potravin, což je oproti minulému roku o 185 tun potravin více.
Velké procento z celkového objemu darovaných potravin tvoří potraviny
čerstvé jako ovoce, zelenina a mléčné výrobky. „Jsme rádi, že můžeme být
hrdým partnerem České federace potravinových bank. Každý rok se celonárodní
sbírky účastníme v jarním i podzimním kole a ani letos tomu není jinak.
Dělá mi velkou radost, že můžeme touto cestou pomoci potřebným,“ doplňuje Martin
Čivrný.
Většinu sortimentu darovaného do potravinových bank tvoří nezávadné
neprodané zboží jako ovoce, zelenina či pečivo, nebo také neprodejné sladkosti
a nápoje. Potravinové banky díky tomu mohou snáze zprostředkovat pomoc pro
všechny typy organizací, od dětských domovů a stacionářů až po domovy pro
seniory nebo pečovatelské služby. Dlouhodobá spolupráce s potravinovými bankami
tak mimo jiné pomáhá omezovat plýtvání jídlem.
***
Velkoobchod
makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i
nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR
stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení
(HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České
republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu
velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z
velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních
řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky
Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a
rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich
místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO
AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě
přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více
informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:
Pavla Pokorná
FleishmanHillard
tel.: +420 777 228 276
e-mail: pokorna@fleishman.com
Martin
Čivrný
Vedoucí
komunikace makro ČR
tel.:
+420 603 850 523
e-mail: martin.civrny@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr