Od 16. do 29. září probíhá na stránkách www.makro.cz internetové hlasování Stromy místo letáků, kde třináct obcí a jedna škola soutěží o granty na podzimní výsadbu stromů. Cílem iniciativy Nadace Partnerství a společnosti MAKRO Cash & Carry je snížit počet zasílaných papírových letáků a podpořit sázení stromů, do kterého se zapojují místní obyvatelé. Za každého zákazníka přihlášeného k odběru elektronického letáku namísto papírového, věnovala společnost makro Nadaci Partnerství 20 korun. Nyní může veřejnost hlasováním ovlivnit, které projekty nashromážděné peníze na výsadbu stromů obdrží.
O grant na podzimní výsadbu stromů bojuje celkem 14 projektů z 9 krajů. Částku v celkové výši 150 tisíc korun si mezi sebe rozdělí projekty s nejvyššími počty hlasů. „Soutěžící projekty chtějí nejčastěji obnovit aleje podél cest využívaných k procházkám nebo cykloturistice. Další se snaží proměnit bývalé skládky v přijatelnější místa k odpočinku, osázet náves, park nebo vytvořit sad starých ovocných odrůd,“ říká koordinátorka grantů Zuzana Šeptunová z Nadace Partnerství. Podrobnější informace o jednotlivých výsadbách a jejich záměrech si mohou hlasující přečíst přímo na webových stránkách www.makro.cz v sekci Společenská odpovědnost.
„Projekt nám umožňují každoročně rozvíjet tisíce uvědomělých zákazníků, kteří si objednají elektronický leták namísto papírového. Za každého takového zákazníka věnujeme Nadaci Partnerství na výsadbu stromů 20 korun. Kromě výsadeb stromů makro dlouhodobě podporuje Potravinovou banku nebo environmentální projekt Návrat lososů do českých řek,“ vysvětluje Kateřina Pištorová ze společnosti MAKRO Cash & Carry.
„Za dobu pětileté existence projektu Stromy místo letáků se nám podařilo vysadit již 886 stromů a 152 keřů na místech, kde lidem chyběly a kde jsou potřeba,“ dodává Zuzana Šeptunová.
Odkaz na hlasování (bude spuštěno 16. 9. v poledne):
http://www.makro.cz/spolecenska-odpovednost/stromy-misto-letaku
Nadace Partnerství již 23 let pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Každoročně vyhlašuje oblíbenou celostátní anketu Strom roku, založila tradici Festivalu otevřených sklepů, v Brně postavila vzdělávací centrum Otevřená zahrada určené pro environmentální vzdělávání žáků škol, dospělých i studentů univerzit.
www.nadacepartnerstvi.cz
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Zuzana Šeptunová, koordinátorka grantů na výsadbu stromů
tel.: 515 903 127, mobil: 775 856 985
e-mail: zuzana.septunova@nap.cz
Adéla Badáňová, PR a komunikace
tel.: 515 903 127, mobil: 775 856 985
e-mail: adela.badanova@nap.cz
Kontakt MAKRO Cash & Carry:
Kateřina Pištorová, Internal Communications Manager
e-mail: katerina.pistorova@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz
Tisková zpráva ke stažení