Soutěž O nejlepší školní oběd již zná deset školních jídelen, které budou 26. srpna v Brně bojovat o vítězství v celostátním finále. Soutěž pořádá Společnost pro výživu a záštitu nad netradičním kláním převzal Magistrát města Brna. Letos poprvé soutěž podpoří jako generální partner velkoobchod makro. Projekt si klade za cíl podpořit zdravé stravování školáků a ukázat veřejnosti, že školní jídelny vaří zdravě a chutně.
Do letošního 5. ročníku se přihlásilo celkem 79 jídelen z celé České republiky s obědovým menu na téma „Moderně a originálně“. Klasické knedlíky nahradil ve finálových obědech bulgur nebo kuskus a recepty obsahují i méně obvyklé suroviny, jako je rukolový olej, polníček, ryba mahi-mahi nebo dezerty ze špaldy. Všechna přihlášená menu musela splnit přísné nutriční nároky, nacházet se na pravidelném jídelním lístku školní jídelny a patřit mezi oblíbené pokrmy malých strávníků. Kuchaři přitom nesměli přesáhnout normou stanovený limit 34 korun za polévku, hlavní jídlo a dezert.
„Jsem mile překvapen finálovými kulinářskými výtvory a těším se, až je jako porotce ochutnám. Dokazují, že i ve školních jídelnách se dá vařit netradičně. Kvalita každé kuchyně se odvíjí od kvality ingrediencí, a proto jsem rád, že se společnost makro stala partnerem soutěže,“ říká Petr Stádník, šéfkuchař MAKRO Cash & Carry ČR.
Zaslané obědy školních jídelen hodnotila odborná porota dle vhodnosti použitých surovin, nutričního hlediska, technologického postupu přípravy, vyváženosti ingrediencí, chutí i barev. O vítězi se rozhodne 26. srpna 2014 v brněnské školní jídelně Novolíšeňská 10, kde se předvede deset kuchařských týmů v akci. Do poroty zasedne herečka Markéta Hrubešová, šéfkuchař Petr Stádník ze společnosti makro, zástupci Magistrátu města Brna, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva zdravotnictví, Asociace kuchařů a cukrářů. Slovo v porotě budou mít i žáci základní školy, pro které jsou školní obědy určeny v první řadě.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz
Tisková zpráva ke stažení