MAKRO Cash & Carry ČR dnes u své prodejny v Ostravě otevřelo nové centrum pro přímou distribuci. Na ploše více než 1200 m2 nabídne skladové prostory pro mražené i chlazené zboží a suché potraviny. Už teď v něm pracuje 40 lidí. V příštím roce jejich počet vzroste až na 50 pracovníků. U příležitosti otevření centra zástupci společnosti předali dar 30 000 korun na nákup potravin do školních jídelen v Ostravě a okolí. Šek převzal Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy pro školství.
„Nové distribuční centrum v Ostravě je ukázkou změn, kterými nyní v makro procházíme. Naši zákazníci se mění a našim úkolem je reagovat na jejich potřeby. Nyní už nechtějí jezdit do prodejny a nákup si odvézt domů. Chtějí, abychom přijeli za nimi,“ říká Guillaume Chêne, generální ředitel české pobočky makro. „Nejsme pouze kamenný obchod. Rozvíjíme on-line, zavedli jsme obchodní zástupce, neustále rozšiřujeme doplňkové služby. Na konci cesty bychom chtěli být schopni naše zákazníky jednoduše obsloužit přes jakýkoliv distribuční kanál a dodat jim jakoukoliv službu, kterou budou poptávat,“ dodává.
Na ploše přes 1200 m2 své místo v nové distribuční platformě našlo přes 800 nejžádanějších položek ze segmentu čerstvých a mražených potravin, čisticích prostředků a trvanlivého zboží. Výhledově by jejich počet měl vzrůst až na 1500. Distribuční centrum nyní nabízí devět nákladových ramp. Vozový park tvoří deset aut, které příští rok doplní další dva vozy. V centru přímé distribuce nyní pracuje 40 zaměstnanců. V roce 2015 bude vytvořeno minimálně dalších osm pracovních míst. Ostravská prodejna makro tak zaměstnává více než 250 lidí.
„Jenom v letošním roce objem přímé distribuce v Moravskoslezském kraji vzrostl o 35 procent. Pro příští rok předpokládáme další růst minimálně o čtvrtinu. Původní distribuční centrum bylo na hraně svých kapacit, proto jsme se rozhodli jej rozšířit. Celkově jsme investovali zhruba 27,5 milionů korun. Dalo by se říci, že vedle ostravského makro vznikla nová prodejna, díky níž teď můžeme objednávky vyřizovat rychleji a efektivněji,“ uvádí Jiří Škutík, ředitel ostravské prodejny.
„Centrum pro přímou distribuci narostlo až na třínásobek původní plochy. Klíčové je pro nás dodržení skladovacích podmínek. I proto je rozděleno na tři samostatné sekce, v nichž udržujeme teplotu stanovenou pro skladování jednotlivých typů potravin. Od zahájení výstavby do kolaudace neproběhly ani tři měsíce,“ dodává Škutík.
Službu makro Distribuce v Moravskoslezském kraji nyní využívá přes 1100 subjektů, z nichž většina si nechává zboží vozit pravidelně. Téměř 80 procent z nich tvoří zákazníci ze segmentu hotelů, restaurací a cateringu. Jsou mezi nimi téměř všechny špičkové hotely v moravskoslezském regionu, ale i řada institucí, nemocnic či lázní. makro se nyní chce zaměřit také na sociální sektor včetně školních jídelen, domovů důchodců či rehabilitačních center.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Ivan Tučník, manažer komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz
Tisková zpráva ke stažení