Mladí kuchaři z Ostravska se utkají v krájení cibule i vykostění kuřete

19. března 2014

Krájení pórku, brambor nebo cibule, ale i vykostění kuřete či filetování pstruha. V těchto pěti disciplínách se již tento pátek utkají studenti hotelových a gastronomických škol z Ostravy-Vítkovic, Ostravy-Hrabůvky, Frýdku Místku a Šilheřovic. Regionálním kolem v Ostravě tak začne 2. ročník soutěže makro Kuchařský pětiboj, jejímž cílem je zvyšovat odborné dovednosti budoucích kuchařů a dalších pracovníků gastronomických provozů.

„Jedním z nejpalčivějších problémů českých hospod je nedostatek kvalifikovaného personálu. I proto jsme se rozhodli začít už na školách, aby jejich absolventi v náročných podmínkách obstáli. Chtěli bychom tak přispět ke zvýšení úrovně českých restaurací,“ vysvětluje za organizátory Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro. „V loňském ročníku nás příjemně překvapil ohlas, který soutěž u studentů vyvolala. Potvrdil se tím náš předpoklad, že česká gastronomie má potenciál být lepší,“ dodává.

Regionální kolo proběhne již tento pátek 21. března od 9.00 do 17.00 v ostravském velkoobchodu makro.

Každá zúčastněná škola nominovala šest soutěžících. Jejich úkolem bude nakrájet tři cibule najemno, jeden pórek na nudličky a čtyři brambory na kostičky. Dále budou vykosťovat chlazené kuře a filetovat celého pstruha. „Důležitá je nejen rychlost, ale i kvalita, kterou zhodnotí odborná porota. Celkové bodové hodnocení určí, zda se škola zařadí mezi pět nejlepších z celé republiky, které postoupí do velkého finále,“ uvádí Stádník. Jeho vítěz si odnese odměnu ve výši 25 000 korun a titul makro Top Gastro Tým.

Loňský ročník vyhráli právě účastníci z Moravskoslezského kraje. Nejlepší školou se v celostátním finále stala SŠSS Ostrava-Hrabůvka. Její studenti uspěli také v kategorii jednotlivců: Adam Wachtarcyk skončil druhý a Vojtěch Žalka obsadil třetí místo.

Letos finále proběhne v listopadu v rámci festivalu Gastrofest v Českých Budějovicích. Přijde zde řada i na týmové disciplíny. Skupiny kuchařů budou připravovat 27 porcí soutěžního menu složeného ze dvou hlavních chodů a dezertu. Číšníci jej budou servírovat a hostům připraví také welcome drink a k dezertu espresso či cappuccino.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Ivan Tučník
Inspiro Solutions
tel.: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@inspiro-solutions.cz 

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení