Od čtvrtka 18. prosince až do úterý 23. prosince bude makro ve svých prodejnách v Českých Budějovicích a v Praze prodávat živé kapry se zvýšeným obsahem omega 3 mastných kyselin. Na chovu těchto kaprů spolupracuje Fakulta rybářství a ochrany vod Jihočeské univerzity a specialisté na výživu a kardiovaskulární poruchy z pražského IKEMu.
„Širokou škálu čerstvých ryb v makro nabízíme po celý rok. Věříme, že zdravějšího kapra zákazníci v předvánočním čase ocení,“ říká Drahoslav Vochozka, nákupčí čerstvých ryb v MAKRO Cash & Carry ČR, a dodává: „Omega 3 kapři jsou chováni tradičním způsobem v rybnících, kde mají přirozenou potravu. Navíc dostávají směs obilovin a řepkového a lněného oleje. U speciálně označených prodejních stánků proškolený personál zákazníkům vysvětlí všechny jejich přednosti.“
Kapři se zvýšeným obsahem omega 3 mastných kyselin budou v prodeji v kádích před všemi velkoobchody makro v Praze a v Českých Budějovicích.
Omega 3 kapr se řadí mezi takzvané funkční potraviny. Ty obsahují významně vyšší množství látek, které mají prokázaný příznivý efekt na zdraví. „Jídelníček s tímto masem zařazeným alespoň dvakrát týdně prokazatelně chrání srdce před vznikem chorob, snižuje hladinu krevních tuků a zabraňuje usazování cholesterolu,“ říká Pavel Kozák z Fakulty rybářství a ochrany vod Jihočeské univerzity.
Omega 3 mastné kyseliny se využívají pro prevenci a léčbu mnoha civilizačních chorob, především kardiovaskulárního systému. Mají vliv na snižování krevního tlaku, příznivě působí při zánětlivých onemocněních, snižují rizika vzniku infarktu myokardu, aterosklerózy, roztroušené sklerózy či mrtvice a posilují funkci mozku a nervové soustavy.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Ivan Tučník
Manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz
Tisková zpráva ke stažení