Soutěž makro Dobrý podnikatel jde do finále

10. července 2014

Soutěž pro malé a střední podnikatele makro Dobrý podnikatel představuje 15 finalistů, kteří budou bojovat o hlavní cenu 100 000 Kč. O postupu jednotlivých podnikatelských příběhů rozhodovalo veřejné hlasování. Konečné slovo měla odborná porota, která potvrdila finálovou patnáctku. Z ní bude vybírat celkového vítěze, který bude vyhlášen na začátku října.

„Moc se mi líbí, že se už v Čechách nebojíme ukázat, že jsme v něčem dobří. Navíc mají příběhy náboj a dokazují, že s dobrým nápadem se dá podnikat všude a ještě dělat něco pro ostatní,“ říká Jan Žák, člen poroty a ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR.

Do soutěže se přihlásilo více než 130 podnikatelů od majitelů restaurací až po provozovatele jesliček nebo pekáren z celé České republiky. Podmínkou přihlášení do soutěže bylo úspěšné podnikání s méně než 30 zaměstnanci a zapojení do společensky prospěšných aktivit. Veřejnost hlasovala pro podnikatelské příběhy od 21. 4. do 30. 6. a odborná porota finalisty potvrdila na základě svých kritérií.

„Podnikatel je pro mě někdo, kdo v první řadě dává lidem práci, má za sebou určitou historii a vytváří zisk, ze kterého potom pomáhá ostatním,“ vysvětluje svá kritéria hodnocení předseda poroty a zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, a dodává: „Mnoho příběhů šlo obráceným směrem: nejdříve rozdávat a potom doufat, že nějaké peníze přijdou. Tento přístup nemůže dlouho fungovat a nepovažuji ho za stabilní podnikání.“

„Nejvíce mě zaujaly příběhy žen, které začaly podnikat v pozdějším věku a často po těžkých životních zkouškách. Musely si najít novou činnost, nastartovat podnikání a ještě přispívají na charitu. Za to jim patří můj velký obdiv,“ říká Eva Štěpánková, členka poroty a zakladatelka společnosti Ryor.

Všichni finalisté získají podporu v médiích a také poukázku na nákup ve velkoobchodě makro v hodnotě 5 000 Kč. Vítěz vybraný porotou dostane 100 000 Kč a titul Dobrý podnikatel 2014. Kromě ceny poroty se bude udělovat také cena veřejnosti. Všichni budou mít možnost hlasovat pro svého favorita z finálové patnáctky během září.

Dobrého podnikatele bude vybírat porota v následujícím složení: zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, zakladatelka společnosti Ryor Eva Štěpánková, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová a ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR Jan Žák.

Krátké představení 15 finalistů:

Jan a Tomáš Vimmerovi: JOY RIDE! Zájezdy pro handicapované děti (Opava)
Bratři Vimmerovi založili v roce 2012 cestovní kancelář LAYNO Tour zaměřenou na zájezdy pro mladé lidi. Pořádají ale i netradičně pojaté zájezdy pro handicapované děti, pro které kompletně zajišťují financování.

Lucie Tomášková: Zdravá restaurace (Teplice)

Lucie Tomášková vaří v restauraci Zahrada zdravé obědy především pro lidi se speciálními dietami. Pořádá i kurzy vaření a pečení, přednášky a další osvětové akce spojené se zdravým způsobem stravování. Poskytuje praxi handicapovaným studentům a plánuje vytvořit chráněné pracovní místo.

Luděk Bil: Pomáhám těm, co to potřebují (Přerov)

Luděk Bil vlastní kulinářské studium a nejen v něm se snaží popularizovat dobré a kvalitní jídlo. Finančně i kulinářsky podporuje charitativní projekty a vzdělávání studentů v oboru gastronomie.

Hana Habartová: Chci ukázat, že stáří lze prožít v pohodě (Dobřichovice)
Hana Habartová založila denní klub pro seniory Barevný strom. Do klubu docházejí senioři, kteří potřebují pomoc během dne. Společně se věnují trénování paměti, zlepšování fyzické kondice i vyrábění drobností. Zaměstnává také maminky po mateřské dovolené.

Jitka Kantová: Chceme uskutečnit svůj sen (Lubenec)
Manželé Kantovi mají firmu na výrobu a rekonstrukci vitráží a získávají zakázky i ze světa. Ještě před krizí koupili za korunu gotický kostel s presbytářem, který chtějí opravit a vytvořit v něm unikátní dílo ze zrekonstruovaných vitráží z kostelů z bývalých Sudet.

Simona Havlová: Tadeáškovy jesličky (Jablonec nad Nisou)
Simona Havlová založila Tadeáškovy jesličky, ve kterých pomáhá maminkám se zdravými i handicapovanými dětmi. Nabízí hlídání v prostorách jeslí i doma.

Milan Koudelka: Jídlo jako od maminky (Praha)
Milan Koudelka a jeho manželka připravují zákazníkům ve své kantýně pouze pokrmy z čerstvých a kvalitních surovin. Jejich cílem je zlepšit gastronomii a vnímání alternativních prodejen s rychlým občerstvením.

Lenka Glosová: Nikdy není pozdě začít. Čokoládovna (Přerov)

Příběh Lenky Glosové ukazuje, že nikdy není pozdě začít. Životní restart ji přivedl k výrobě domácích pralinek. V rodinné čokoládovně pralinky vyrábí ručně a z kvalitních surovin.

Jarmila Slováková: Můj nový Kamarád (Kroměříž)

V roce 2009 Jarmila Slováková založila studio Kamarád, které poskytuje služby zejména rodinám s dětmi. Poskytuje prostor a pomáhá různým organizacím, jako jsou například Azylový dům maminek s dětmi, Fond ohrožených dětí, ale i handicapovaným dětem či sociálně slabým rodinám.

Lukáš Král: Snažím se bořit mýty o handicapovaných (Ostrava)

Handicapovaný mladík Lukáš Král chce ukázat handicapovaným i zdravým lidem, že podnikání je pro každého, kdo opravdu chce. I přes své onemocnění začal již během studia střední školy podnikat v marketingu. V budoucnu by rád spolupracoval s neziskovými organizacemi.

Milan Starec: Černokostelecký zájezdní pivovar (Kostelec nad Černými lesy)

Milan Starec podniká v oblasti pivovarnictví. V roce 2000 zachránil historický pivovar v Kostelci nad Černými lesy a věnuje se záchraně historických součástí pivovarů a souvisejících objektů. Chce nejen udržet architektonické památky, ale i staré technologické postupy vaření piva.

Jaroslav Brumla: Pomoc Na Kopečku (Brno)

Jaroslav Brumla, majitel prodejny potravin, se věnuje především sbírkám pro děti: plyšová zvířátka pro dětskou nemocnici při Fakultní nemocnici Brno, PET víčka pro nemocného chlapce nebo sladkosti pro děti z blízké mateřské školky.

Zuzana Zalabáková: Sen pod Hostýnskými vrchy (Bystřice pod Hostýnem)
Zuzana Zalabáková investovala své peníze do rekonstrukce 200 let staré chátrající budovy bývalého zájezdního hostince. Chce splnit svůj sen a podpořit svou vesnici, které chybí místo pro setkávání při kulturních akcích.

Pavel Hejhal: Naší motivací jsou základní lidské potřeby (Počepice)

Petr Hejhal vyrábí medové pečivo, cukrové ozdoby i těstoviny. Kromě prodeje svých výrobků pořádá kulturní a společenské akce pro celou vesnici a blízké okolí. Svým podnikáním chce dělat radost ostatním.

Alena Fuksová: Práce jako největší dar (Olomouc)
Že práce není povinnost, ale radost, chce ukázat Alena Fuksová. Založila pražírnu kávy a kavárnu, v nichž pracují především klienti domova pro mentálně postižené. Do budoucna by ráda provozovnu rozšířila, aby mohla nabídnout práci i dalším handicapovaným lidem.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Ivan Tučník
Inspiro Solutions
tel.: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení