makro hledá Dobré podnikatele. Mohou se hlásit až do konce června

18. května 2015

Druhý ročník soutěže makro Dobrý podnikatel spustil přihlašování na webu, kde může veřejnost také hlasovat o to, kdo postoupí do finále. Hlavní cenu 100 000 Kč v hotovosti udělí odborná porota podnikatelskému příběhu, který spojuje úspěšné podnikání se společensky prospěšnou aktivitou.

„Chceme vyjádřit uznání drobným podnikatelům, kteří pomáhají svému okolí. Minulý ročník je důkazem, že se v České republice už nebojíme ukázat, že jsme v něčem dobří. Věřím, že ani letos nebudeme zklamaní,“ říká Jan Žák, člen poroty a ředitel nákupu makro.

Kromě pomoci ostatním musí podnikatelé pro přihlášení do soutěže zaměstnávat jednoho až 30 zaměstnanců a podnikat alespoň dva roky. Na oboru podnikání nebo oblasti pomoci přitom nezáleží. V loňském roce se do soutěže přihlásilo 130 podnikatelů a do finále se probojovali majitelé cestovní kanceláře, kulinářského studia, jesliček pro děti i výrobci uměleckých vitráží.

Odbornou porotu letos doplní loňská vítězka Jitka Kantová, která si ze soutěže odnesla titul Dobrý podnikatel, ale také 100 000 Kč v hotovosti. „Výhru jsme vůbec nečekali. Je to obrovská pocta nejen pro nás, ale i pro všechny, kteří nám pomáhají. Koupili jsme za ni hromosvod do kostela sv. Jiljí v Libyni,“ vysvětluje Jitka Kantová. Cenu veřejnosti získal Luděk Bil, který zasvětil svůj život gastronomii a pomoci handicapovaným. Alena Fuksová, majitelka olomoucké pražírny a kavárny Retro Kafe, která zaměstnává handicapované, si odnesla zvláštní Cenu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.


Podle údajů Českého statistického úřadu tvoří až 99 procent všech podnikatelských subjektů na českém trhu malé firmy. Téměř dvě třetiny Čechů zaměstnávají firmy s méně než desíti zaměstnanci. Přestože produkují více než polovinu veškeré přidané hodnoty v zemi, až devět z deseti Čechů si myslí, že podnikání v naší zemi není jednoduché.

„Drobní podnikatelé jsou doslova pilířem naší ekonomiky. Vyplácejí 56 procent všech mezd a na celkovém HDP se podílejí téměř dvěma pětinami,“ uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků a další členka poroty. „Mnoho podnikatelů dělá něco navíc nad rámec svých povinností, ale moc se o tom neví. Prostřednictvím soutěže je chceme zviditelnit,“ dodává.

Celkového vítěze, který získá titul Dobrý podnikatel a výhru 100 000 Kč, bude vybírat odborná porota ve složení Roman Vaněk (zakladatel Pražského kulinářského institutu), Eva Štěpánková (zakladatelka společnosti Ryor), Eva Svobodová (generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků), Jan Žák (ředitel nákupu makro) a vítězka minulého ročníku Jitka Kantová. Všichni finalisté dostanou poukázku na nákup v prodejnách makro v hodnotě 5 000 Kč.

Soutěž v kostce

Soutěž makro Dobrý podnikatel 2015 je určena podnikatelům s jedním až 30 zaměstnanci, kteří dělají pro společnost něco navíc. Účast v soutěži je bezplatná, není vyžadován registrační ani jiný poplatek.

Přihlásit se lze na webu až do 30. června 2015 a do stejného data může veřejnost hlasovat o to, kdo postoupí do finále. O finalistech se rozhodne na začátku července a vyhlášení celé soutěže se uskuteční 1. října 2015.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení