Vítězem makro HoReCa pětiboje 2015 se stal tým z Brna

20. listopadu 2015

makro otevřelo již 500. prodejnu v České republice zapojenou do aliance Můj obchod. Jde tak o nejrychleji rostoucí síť nezávislých maloobchodů v zemi. Drobní podnikatelé se samoobsluhami a večerkami těží z výhodných cenových nabídek i z odborného poradenství makro. Svým zákazníkům nabízejí kvalitní regionální produkty, příjemné provozovny a osobní přístup.

„V loňském roce jsme touto dobou měli 360 prodejen. Příští rok chceme otevřít dalších 150 obchodů,“ vysvětluje Petr Soukup, vedoucí projektu Můj obchod v makro. „Většina se nachází mimo Prahu. Podporovat obchod v regionech je pro nás klíčové, protože přispíváme k udržení infrastruktury v obcích.“

Jubilejní 500. samoobsluha Můj obchod se nachází ve Svádově, části Ústí nad Labem, a vlastní ji Vít Rýznar. Od roku 1997 se také věnuje výrobě pečiva, které dodává do 200 provozoven v regionu i do velkoobchodu makro v Ústí nad Labem. „Jedná se tak o propojení Mého obchodu a lokálního dodavatele, který s makro dlouhodobě spolupracuje. Zejména lokální produkty jsou hlavní výhodou prodejen Můj obchod,“ říká Soukup.

Díky regionálním potravinám a osobnímu přístupu k zákazníkům mohou malé prodejny Můj obchod konkurovat i větším supermarketům. „Zákazníci oceňují především to, že je obchod blízko a nabídka je přizpůsobena jejich očekávání,“ vysvětluje Soukup. Společnost makro obchodníkům nabízí zboží i další služby, které jim pomáhají v podnikání. „Naši maloobchodní specialisté poskytují řadu školení od legislativy po hygienická pravidla. Umí poradit i s vybavením prodejny a rozmístěním zboží,“ dodává Soukup.

Vstup do aliance má podle Soukupa pozitivní dopad na obrat majitelů obchodů: „Vliv na obrat má lokalita, konkurence a další parametry, ale v průměru se obrat obchodníka vstupem do aliance zvýší o 22 %.“ K opětovnému nákupu lákají zákazníky věrnostní programy, slevové nabídky či letákové akce, které připravuje společnost makro ve spolupráci s prodejnami Můj obchod. Podporu prodejcům zajišťují maloobchodní specialisté a obchodní zástupci, kteří jednotlivé prodejny pravidelně navštěvují.

Velký úspěch slaví tento projekt i v dalších zemích světa – například na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rusku, Číně či Pákistánu. V České republice navíc tvoří přibližně polovinu prodejen vietnamské večerky.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Pidrmanová
Inspiro Solutions
tel.: +420 734 354 063
e-mail: tereza.pidrmanova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.czwww.facebook.com/makro.czwww.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení