makro podpoří start-upy zaměřené na gastronomii. Každý si může sáhnout až na 3 miliony korun

25. května 2015

Skupina METRO, jejíž součástí je i české makro, ve spolupráci se společností Techstars vyhlásily celosvětový program pro start-upy Techstars METRO Accelerator. Ten je určen pro technologické start-upy zaměřené na služby pro restaurace, hotely nebo catering. Každý z deseti vybraných nápadů získá investici v hodnotě až 120 000 euro (zhruba 3,25 milionu korun), podporu mentorů z celého světa a přístup ke zdrojům a expertům ze skupiny METRO. Do programu se mohou hlásit do 3. srpna 2015.

„Start-upy po celém světě přinášejí technologické inovace, které mohou výrazně pomoci našim zákazníkům z gastronomického segmentu. Chceme najít ty nejlepší nápady, podpořit je a tím přinést nové služby a technologie našim zákazníkům,“ vysvětluje Guillaume Chêne, generální ředitel makro ČR. „Je to šance i pro české firmy," dodává.

Do soutěže se může přihlásit každý s novým nápadem nebo již rozběhnutou firmou bez ohledu na věk. Jedinou podmínkou je, že nový digitální koncept nebo technologie musí být určeny pro gastronomii, hotely, catering nebo potraviny. Nezáleží na tom, jestli se nápad bude věnovat řízení skladových zásob, doručování potravin, usnadnění rezervací nebo podpoře loajality koncových zákazníků.

Start-upy se mohou přihlašovat až do 3. srpna 2015 na webových stránkách www.techstarsmetro.com, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítka vybraných start-upů z celého světa bude vyhlášena 7. září 2015 a od 12. října, kdy program začíná v Berlíně, bude mít tři měsíce na rozvinutí svých záměrů za podpory více než 100 expertů z celého světa. Program vyvrcholí prezentací pro investory v lednu 2016. Každý z vítězů může získat až 120 000 euro na rozvoj a mezinárodní expanzi svého podnikání. METRO, které projekt financuje, ze spolupráce se start-upy získá kontakty a možnost nabídnout jejich služby svým zákazníkům. Vítězné firmy si udrží svoji nezávislost.

Vybranou desítku podpoří společnosti ze skupiny METRO v oblasti marketingu, obchodní strategie, financí, práva nebo komunikace. Renomovaná organizace Techstars, světový lídr v programech na podporu start-upů, zapojí vítěze do svého rozvojového programu a poskytne mentory a investory ze start-upové scény. Třetí z partnerů soutěže, americká digitální agentura R/GA, nabídne týmům přístup k nástrojům na vytváření strategie značky a kreativní procesy.

Účastí v soutěži Techstars METRO Accelerator získají start-upy přístup ke zdrojům celé sítě METRO, jejich obchodním zástupcům a zákazníkům. Mezi mentory je mimo jiné i generální ředitel makro ČR Guillaume Chêne, vedoucí e-commerce Jan Koutný nebo Petr Olbrich, který má v makro na starosti segment hotelů, restaurací a cateringu.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení