METRO GROUP a Alibaba Group spojily síly v e-commerce na čínském trhu

11. září 2015

Skupina METRO GROUP, do které patří i české makro, oznámila partnerství s přední čínskou on-line společností Alibaba Group. Partnerství podpoří obchod na dynamicky se rozvíjejícím čínském e-commerce trhu. Německé METRO GROUP spouští svůj oficiální internetový obchod exkluzivně na platformě Tmall Global od Alibaba Group, kde bude nabízet řadu německých výrobků.

V současnosti má METRO GROUP na čínském trhu více než 80 prodejen METRO Cash & Carry. Díky využití Tmall Global rozšiřuje skupina své prodejní kanály o e-shop s velkým potenciálem oslovit čínské spotřebitele. V první fázi Alibaba Group nabídne online více než 100 produktů privátních značek METRO, ale i značky německých dodavatelů. Jedná se například o mléčné výrobky, trvanlivé potraviny, kávu, čokoládu nebo kosmetiku z Německa.

“E-commerce je jedním z našich strategických ukazatelů růstu v Číně. Otevření obchodu na Tmall Global ukazuje naši důvěru v čínský trh, kde držíme stabilní pozici, máme vysokou kvalitu výrobků a široký sortiment,” sděluje Olaf Koch, předseda správní rady společnosti METRO AG. “Tato inovativní platforma umožňuje distribuovat kvalitnější zboží a německé značky k čínským zákazníkům prostřednictvím globálního dodavatelského řetězce.”

Mezinárodní lodní přeprava z Evropy do Číny je zajištěna tak, aby se vytvořily dostatečné zásoby produktů, které jsou uloženy ve skladech v Šanghaji v zóně volného obchodu. Čínští zákazníci mohou využívat přeshraniční sortiment přímo v Šanghaji v zóně volného obchodu a rychlé celní odbavení zajistí specializované servisní oddělení Alibaba Group.

Daniel Zhang, generální ředitel společnosti Alibaba Group, k nově vzniklé kooperaci dodává: „Partnerství zahrnuje spolupráci v oblasti zahraniční e-commerce, logistice, online supermarketu a kombinace online a offline aktivit. Data společnosti Alibaba Group poskytnou METRO GROUP vhled, který efektivně zachytí poptávku po kvalitních dovážených produktech mezi čínskými zákazníky. Alibaba group a METRO GROUP chtějí společně pomoci evropským spotřebitelským značkám prosadit se na čínském trhu.“

Kromě přeshraničního e-shopu se obě společnosti shodly na spolupráci v několika dalších oblastech: omnikanálový přístup k prodeji, vyhledávání kvalitních produktů v globálním měřítku, optimalizace dodavatelského řetězce a zlepšení identifikace poptávky na trh.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

METRO China vstoupilo na čínský trh v roce 1996 a v současnosti provozuje 82 velkoobchodů v 57 městech s více než 12 000 zaměstnanci a obsluhuje kolem 4 000 000 profesionálních zákazníků. Za uplynulých 20 let METRO China úspěšně rozvinulo svou kompetenci v bezpečnosti potravin, záruce kvality, čerstvosti a šíře sortimentu. Jedním ze strategických katalyzátorů růstu pro METRO China je právě e-commerce.

Alibaba Group
: Misí Alibaba Group je zjednodušit obchodování kdekoli na světě. Jedná se o největší online a mobilní obchodní společnost na světě v objemu hrubého příjmu. Byla založena v roce 1999 a poskytuje základní technologickou infrastrukturu a dosah na čínském trhu. Pomáhá tak podnikatelům využít sílu internetu.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení