O titul makro Dobrý podnikatel bojuje 10 finalistů

17. srpna 2015

Díky akvizici společnosti Classic Fine Food rozšiřuje METRO Group svoje působení z 26 na 36 zemí světa. Classic Fine Food se specializuje na distribuci potravin HoReCa zákazníkům v regionu Asie a Středního východu. Skupina METRO Group, pod níž spadá velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry ČR, tak bude nabízet ještě lepší služby svým zákazníkům.

„METRO Cash & Carry plánuje rozšiřovat služby v oblasti dovozu zboží přímo zákazníkům. Díky akvizici Classic Fine Foods jsme posílili naši pozici a zároveň rozšířili oblast naší působnosti,“ vysvětluje Olaf Koch, předseda představenstva METRO AG. „V Classic Fine Food jsme našli ideálního partnera pro vstup na asijský trh, kde má silnou a unikátní pozici. Zákazníci z oblasti HoReCa vyhledávají Classic Fine Food především pro špičkové služby i produkty,“ dodává Pieter Boone, CEO METRO Cash & Carry.

Skupina METRO Group koupila Classic Fine Food od společnosti EQT za 290 milionů dolarů a dalších až 38 milionů dolarů jí vyplatí v závislosti na ziscích v příštích dvou letech (2015 – 2017). I po akvizici zůstává Classic Fine Food z velké části samostatně vedenou společností. V jejím čele zůstává Fergus Balfour, který je součástí týmu již od roku 2011. Předsedou dozorčí rady bude Fred Barnes, ředitel skupiny METRO a bývalý generální ředitel Bidvest Evropa a Střední východ. Classic Fine Food zaměstnává zhruba 800 lidí a obrat společnosti činí více než 200 milionů dolarů ročně.

V současné době Classic Fine Food obsluhuje ve 25 městech a ve 14 zemích na 6 000 zákazníků, mezi které patří především šéfkuchaři pětihvězdičkových hotelů a luxusních restaurací, ale také letecké společnosti nebo obchodníci s delikatesami. Klíčovými obchodními oblastmi jsou Singapur, Dubaj, Hongkong, Bangkok, Kuala Lumpur, Ho Či Minovo Město, Jakarta či Londýn.

Hlavním zásobovacím centrem je jedno z největších tržišť na světě ve francouzském městě Rungis. Zásobování a distribuce zůstávají plně v rukou Classic Fine Food, k dispozici jsou však i zásobovací centra METRO ve Francii, Španělsku, Itálii či Japonsku. „Do budoucna chceme využít synergií Classic Fine Food a METRO Cash & Carry zejména v oblasti zásobování a dodavatelů,“ dodává Olaf Koch.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení