Šampionem ve filetování čerstvého lososa se stal již potřetí Martin Kempf z KOGO Albatross

5. května 2015

Vítězem 6. ročníku makro Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa se stal potřetí v řadě Martin Kempf z Ristorante KOGO Albatross Golf Resort ve Vysokém Újezdě. Ve finále, které se konalo dnes v rámci festivalu Foodparade v pražské Troji, porazil konkurenci 19 šéfkuchařů. Soutěžící měli za úkol připravit dva úhledné filety bez kostí a kůže z pětikilové ryby. Porota kontrolovala čas, výtěžnost, kvalitu výsledného filetu i čistotu pracoviště.

Stříbrnou příčku obsadil Stanislav Kliment z restaurace Ocen48. Třetí místo patří Tomáši Podskalskému z restaurace Cerreto. Soutěž proběhla od 12 do 14 hodin v rámci festivalu Foodparade v zahradě pražského zámku Troja.

„Rok od roku se zvedá úroveň soutěžících. Dnes se na podiu potkalo 20 nejlepších šéfkuchařů napříč celou republikou,“ vysvětluje Jitka Ulihrachová, předsedkyně poroty a šéfkuchařka velkoobchodní sítě makro, která mistrovství pořádá. „Losos je v Česku velmi oblíbenou surovinou. Tvoří dokonce polovinu prodejů všech ryb,“ dodává.

Pro soutěžící byly i letos připraveny čerstvé ryby s hmotností pěti kilogramů. Na celý úkol, který zahrnuje rozříznutí lososa na dvě části, odstranění hlavy, kostí, kůže, tuku i ocasu, měli maximálně 10 minut. Vítěz odvedl perfektní práci za pouhých 3 minut a 35 vteřin, tedy o celých 9 vteřin rychleji než v loňském roce.

Filety, které soutěžící připravovali, měly splňovat parametry pro trim E, tedy čistý kus ryby bez kůže, tuku či kostí. Kvalitu práce i čistotu pracoviště zhodnotila odborná porota v čele s šéfkuchařkou Jitkou Ulihrachovou.

„V bodovém hodnocení samozřejmě zohledňujeme veškeré odchylky od standardů. Výsledný filet musí být zcela bez kostí, ale v koši rozhodně nesmí skončit kusy rybího masa. Při ručním filetování celého lososa je ideální výtěžnost okolo 60 procent,“ dodává Jitka Ulihrachová.

Vítěz získal zájezd do Norska pro dvě osoby spojený s návštěvou farmy na chov lososů.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení