Až do konce dubna se mohou školní jídelny přihlašovat do soutěže O nejlepší školní oběd. Již šestý ročník tohoto netradičního klání pořádá Společnost pro výživu. Generálním partnerem soutěže je i v tomto roce velkoobchod makro. Cílem projektu je nejen podpořit zdravé stravování českých školáků, ale i ukázat veřejnosti, že školní jídelny vaří zdravá a chutná jídla.
„Přestože školní jídelny stále nakupují především mraženou a sterilovanou zeleninu, zájem o čerstvé maso, ryby i zeleninu dlouhodobě roste,“ komentuje Petr Stádník, šéfkuchař makro. Rukola, cizrna, kuskus, ryba mahi-mahi nebo zázvor tak nemusí být žádnou výjimkou. „Důležité je pokrm přizpůsobit dětským chutím a představit jim „netradiční“ suroviny tak, aby je zaujaly,“ dodává.
Ústředním motivem letošnho šestého ročníku soutěže je králičí maso jako hlavní chod a mléčný dezert. Moderní a chutné menu musí být nanormováno na deset porcí pro žáky věkové kategorie 11 až 14 let, případně odpovídající žákům mateřské či střední školy. Zaslaná menu zhodnotí porota složená z odborníka na výživu a školní stravování, lékaře a hygienika a zástupce Asociace kuchařů a cukrářů. Finále se uskuteční 25. srpna 2015 v Praze.
I letos musí být jídla z běžného jídelního lístku a zároveň nesmí cena překročit limit 34 Kč za porci polévky, hlavního chodu i dezertu. Přihlášená menu musí splňovat přísné nutriční nároky, vyváženost i vhodnost pro danou věkovou skupinu. Kompletní podmínky soutěže i přihlašovací formulář najdete na webových stránkách Společnosti pro výživu.
www.vyzivaspol.cz
V loňském roce se do soutěže přihlásilo celkem 79 jídelen z celé České republiky. Tématem bylo moderní a originální obědové menu. První místo získala jídelna Gymnázia Zlín – Lesní čtvrť. Její menu složené z rajčatové polévky s mozzarellou, přírodní vepřové panenky se smetanovými brambory a mrkvovo-bramborovým pyré s rozmarýnem a sladkou tečkou v podobě čokoládové pěny nadchla nejen odbornou porotu, ale i zástupce z řad dětí.
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení