Soutěž O nejlepší školní oběd zná deset finalistů. Postupující školní jídelny se utkají v celostátním kole 25. srpna 2015 v Praze. Do letošního šestého ročníku se přihlásilo rekordních 90 jídelen z celé České republiky. Soutěž pořádá Společnost pro výživu a záštitu nad akcí převzal Magistrát hlavního města Prahy. Generálním partnerem je velkoobchod makro.
Letos se školní jídelny přihlašovaly s obědovým menu, které muselo zahrnovat králičí maso jako hlavní chod a mléčný dezert. Moderní a originální školní oběd musí být nejen chutný, ale současně nesmí přesáhnout normou stanovený limit 35 korun za porci polévky, hlavního jídla a dezertu. Všechny přihlášené pokrmy navíc musely splnit přísné nutriční nároky a být běžnou součástí jídelního lístku stravovacího zařízení. Podobně jako vloni se i letos v jídelníčcích objevila řada neobvyklých nebo opomíjených surovin.
„Kvalita každé kuchyně se odvíjí od toho, jaké ingredience používá. Dnes mají školní jídelny stále větší zájem o čerstvé a kvalitní suroviny, a proto jsem moc rád, že jsme již druhým rokem partnerem soutěže,“ říká Petr Stádník, šéfkuchař makro.
Soutěžní menu školních jídelen hodnotila odborná porota podle použitých surovin a jejich vyváženosti, nutričních hodnot, technologického postupu přípravy, chuti i barev. Celostátní finálové kolo proběhne v makro Akademii v pražských Stodůlkách, která je přizpůsobena i pro simulaci velkých gastronomických provozů. Deset kuchařských týmů zde předvede svůj um 25. srpna 2015. Hodnotit jídla bude jak odborná porota, tak žáci základní školy, pro které jsou obědy určeny v první řadě.
METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/
MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail:
tereza.knirova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel.: +420 220 389 521
e-mail:
romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz,
www.facebook.com/makro.cz,
www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení