Vítězi třetího ročníku soutěže makro HoReCa pětiboj 2015 se stali studenti ze Střední školy Brno, Charbulova. Z finálového kola v Českých Budějovicích si odvezli titul makro Top Gastro Tým a odměnu 20 000 korun. Stříbrné místo patří Střední škole společného stravování z Ostravy - Hrabůvka a na třetí příčce se umístili studenti školy Střední odborné učiliště gastronomie, U Krbu, Praha. Na mladé kuchaře čekal kuchařský pětiboj, barmanská a baristická soutěž, spolupráce v kuchyni a také obsluha v soutěžní restauraci.
„Studenti jsou velmi šikovní a zruční. Do soutěže se pustili s opravdovým zapálením, které se ukázalo i na jejich výsledcích,“ komentuje Petr Olbrich, manažer pro řízení vztahů s HoReCa zákazníky MAKRO Cash & Carry. „V soutěži si studenti mohli vyzkoušet provoz reálné restaurace a navíc získat i ocenění za dobře odvedenou práci. Jsme rádi, že můžeme podporovat českou gastronomii prostřednictvím škol,“ dodává.
Na mladé kuchaře a číšníky čekalo několik disciplín: barmanská a baristická soutěž, kuchařský pětiboj (filetování pstruha, vykostění kuřete, nakrájení brambor na kostičky a cibule a pórku na jemno), týmová spolupráce v kuchyni a obsluha v soutěžní restauraci. Odborná porota hodnotila nejen rychlost, ale i kvalitu odvedené práce.
„Letos se jako nejnáročnější ukázalo krájení brambor na kostičky. Na soutěžících však bylo vidět, že na sobě neustále pracují a mají zájem zlepšovat své dovednosti,“ doplňuje Petr Stádník, šéfkuchař MAKRO Cash & Carry, který přijel soutěžící studenty i letos podpořit a zároveň předat své mnohaleté zkušenosti z vysoké gastronomie.
Každý tým kuchařů připravil menu složené ze dvou hlavních chodů a dezertu. Číšníci jídla servírovali a hostům také nachystali welcome drink. K dezertům podávali espresso nebo cappuccino. Díky otevřené kuchyni měla veřejnost na festivalu možnost podívat se, jak se studenti s úkoly vypořádali.
Před finálovým kláním v Českých Budějovicích se konalo pět regionálních kol, z nichž postoupilo pět nejlepších týmů. Vítězný tým získal titul makro Top Gastro Tým, pohár, diplom a také finanční odměnu ve výši 20 000 Kč na nákup surovin v makro. Druhé místo bylo odměněno pohárem, diplomem a poukázkou v hodnotě 15 000 korun. Škola, která se umístila na bronzové příčce, byla oceněna pohárem, diplomem a poukázkou na nákup potravin v makro v hodnotě 7 500 korun.
Absolutní vítěz makro HoReCa pětiboje
1) Střední škola Brno, Charbulova, příspěvková organizace – soutěžní menu:
- Pečené kuřecí prsíčko ve slanině, zázvorová nádivka, dýňové pyré a karamelizovaná cibulka
- Pečené filátko ze pstruha na červené čočce s rybí sedlinou, citrónovou omáčkou a glazovaným celerem
- Medová roláda s pošírovanou hruškou a tvarohovo-smetanovým krémem
2) Střední škola společného stravování, Ostrava – Hrabůvka - soutěžní menu:
- Kuřecí prsíčka v šunkovém špeku s křupavou kroketou, houbové pyré, podzimní zelenina, omáčka z červeného vína
- Závitek ze pstruha, pošírovaný rybí nok, šťouchané brambory s celerem, rybí veloute, restovaná zelenina
- Hruškový tatarák podávaný s trhaným piškotem s vanilkovým krémem
3) Střední odborné učiliště gastronomie, U Krbu, Praha - soutěžní menu:
- Vánoční kuře s mandlovou nádivkou, na slanině orestovanou růžičkovou kapustou, kaštanovým pyré a glazovanými kaštany s jablečnými křížalami, doplněné šťávou s kuřecím demi glase
- Filátko ze zauzeného pstruha s „houbovým kubou“ a lehce glazovanou karotkou a cibulí
- Perníkový dezert s rozinkami a ořechy s omáčkou z mirabelkové marmelády a anýzu a marinovanou švestkou v rumu
Vítězové jednotlivých kategorií:
makro TOP tým kuchyně
Střední škola Brno, Charbulova
makro TOP tým obsluha
Střední škola Brno, Charbulova
makro kuchařský pětiboj
Adam Wachtarcyzk, Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka
Baristická soutěž
Barbora Korpasová, Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka
Barmanská soutěž
Pavla Holušová, Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka
METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.
Pro více informací kontaktujte:
Tereza Pidrmanová
Inspiro Solutions
tel.: +420 734 354 063
e-mail: tereza.pidrmanova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení