Michelinský šéfkuchař Jens Rittmeyer v makro Akademii
Německý šéfkuchař Jens Rittmeyer patří ke špičce skandinávské kuchyně. Své umění předvedl v úterý 5. června v makro Akademii. Michelinský šéfkuchař připravil s účastníky workshopu pět chodů inspirovaných Severním mořem. Zároveň však neopomenul regionální potraviny. Tento exkluzivní workshop s Jensem Rittmeyerem vzbudil mezi odborníky velký zájem.
Jens Rittmeyer je šéfkuchařem Restaurants N° 4´, který byl v roce 2017 oceněn michelinskou hvězdou. V makro Akademii připravil workshop pro profesionální kuchaře a odborníky z gastronomie. Rittmeyer je známý pro své kuchařské umění a nadšení pro severskou kuchyni. A právě pokrmy inspirované severním Německem a Skandinávií připravil spolu s účastníky workshopu 5. června v makro Akademii.
Všech pět chodů bylo založených na regionálních a sezónních potravinách ve spojení se severskými ingrediencemi. První chod, který Jens Rittmeyer spolu s účastníky workshopu připravil byla hřebenatka s omáčkou z celeru, slanými bylinkami a fenyklem. Dalším připraveným pokrmem byl losos s uzeným podmáslím a koprem. „Filety z lososa můžete koupit v obchodě s rybami, ale skutečně nejlepší losos je ten z Faerských ostrovů,“ komentuje přípravu Rittmeyer. Chuť lososa pak ozvláštnila kedluben a ředkev.
Dále se připravoval houbový vývar s liškami a telecím brzlíkem a pohankovou polentou. Čtvrtým chodem byla zvěřina s jalovcovými bobulemi, sezónní kořenovou zeleninou a mangoldem zalitá omáčkou z červeného vína a ostružin. Dezert z pohankové mouky, sezónní rebarbory, jahod a smrkovým jehličím pak završil celý workshop.
Workshopy se špičkovými šéfkuchaři se v makro Akademii pořádají pravidelně. Profesionálové v gastronomii si tak mohou rozšířit své kuchařské dovednosti a předávat je dál. „Těší nás velký zájem o pořádané workshopy a budeme i nadále zvát ty nejlepší z oboru aby předali své zkušenosti dál,“ komentuje Petr Stádník, šéfkuchař makro Akademie.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.