Společnosti METRO a Target spustí celosvětový start-upový akcelerátor
13. 12. 2018
K úspěšnému rozvoji a růstu je potřeba víc než jen dobrý obchodní koncept. Jak může technologický start-up s funkčním produktem získat přístup na globální velkoobchodní a maloobchodní trhy? Společnost METRO a americký maloobchodní řetězec Target spojily své síly s cílem podpořit a investovat do start-upových projektů ve všech fázích vývoje.
Známá šéfkuchařka Kamu připravuje pro fanoušky autogramiádu své nové knihy Nejbarevnější Mexiko. Ti se mohou s Kamu setkat v prodejně makro, ve které se novinka mladé šéfkuchařky začne exkluzívně prodávat až od poloviny prosince. Den otevřených dveří v řetězci láká nové návštěvníky také na ochutnávku exotických pokrmů, setkání se zajímavými lokální dodavateli z regionu a nákup bez podnikatelské karty.
Velkoobchod makro ČR navýšil objem darovaných potravin o 400 %
13. 11. 2018
Velkoobchod makro letos poskytl potravinovým bankám téměř 600 tun potravin v hodnotě necelých 32 milionu korun. Šestý rok se řetězec zapojuje také do Národní potravinové sbírky. O víkendu se svými zákazníky vybrali 12 tun potravin a drogerie.
Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching
20. 10. 2018
V Česku vznikne nový svátek, který bude oslavovat slivovici a další destiláty z pravého českého ovoce. Mezinárodní víkend slivovice se bude konat vždy poslední víkend v říjnu, což tento rok vychází na 27. a 28. října. Všichni fanoušci slivovice se mohou těšit na zajímavé akce, ochutnávky či dokonce hledání láhví v přírodě.
HOSPITALITY.digital získává český start-up Restu, úspěšného poskytovatele rezervačního systému
9. 10. 2018
Düsseldorf, Praha, 9. října 2018 – Digitální divize společnosti METRO, HOSPI-TALITY.digital, podepsala smlouvu o akvizici rychle rostoucího start-upu Restu, s působností v České republice, jehož zakladatelem je internetová společnost MI-TON. Restu je přední poskytovatel rezervačních služeb pro restaurace a provozo-vatelem největšího průvodce restauracemi v České republice.
Zakopanou slivovici má téměř 600 tisíc Čechů, považují ji za národní nápoj
4. 10. 2018
Zakopávání slivovice má v Česku velmi silnou tradici. Podle nejnovějšího průzkumu má láhev tohoto alkoholu v zemi zakopaných až 573 tisíc lidí ve věku od 18 do 75 let. Více než milion Čechů zná někoho, kdo slivovici zakopal. Průzkum o ovocných pálenkách provedla v září pro Unii destilatérů agentura STEM/MARK.
V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem
25. 09. 2018
„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů. Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál. V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti makro byl proveden v rámci příprav na třetí ročník makro Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.
Den soukromého podnikání je tady. makro jím chce posílit sousedské nakupování
19. 09. 2018
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR zahájilo rozsáhlou kampaň na podporu již třetího ročníku Dne soukromého podnikání. Ten proběhne za podpory jedenácti ambasadorů z řad skutečných podnikatelů v úterý 9. října. Ti mají svým příběhem inspirovat a zároveň přiblížit svět podnikání spotřebitelům.
Titul Vinař roku České republiky 2018 získalo po třetí v historii Vinařství Volařík z Mikulova.
28. 08. 2018
Při slavnostním galavečeru v pražském Paláci Žofín byly uděleny ceny národní soutěže makro Vinař roku 2018. Hlavní cenu v podobě velkého křišťálového poháru si od odborné poroty převzali zástupci vinařství Volařík z Mikulova.
Soutěž Vinař roku České republiky 2018 zná své finalisty
13. 08. 2018
Šestnáctý ročník soutěže makro Vinař roku je o krok blíž k udělení prestižního vinařského titulu. Z osmičky finalistů vyberou vítěze nejlepší světoví degustátoři, držitelé titulu Master of Wine a vinařští odborníci. Udílení cen a slavností galavečer proběhnou 23. srpna 2018 na pražském Žofíně. Vedle odborného hodnocení vín probíhá na webových stránkách soutěže také on-line hlasování veřejnosti o titul Můj vinař roku 2018, jehož výsledky budou vyhlášeny také 23. srpna na Žofíně.
V inspirativním prostředí brněnské Otevřené zahrady se konalo první česko-slovenské setkání ambasadorů udržitelnosti společností MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR. Společnost navazuje na dlouholetou spolupráci s potravinovými bankami. V rámci workshopů se zaměřila na další optimalizaci potravinových přebytků svých prodejen a logistických center.
Michelinský šéfkuchař Jens Rittmeyer v makro Akademii
12. 06. 2018
Německý šéfkuchař Jens Rittmeyer patří ke špičce skandinávské kuchyně. Své umění předvedl v úterý 5. června v makro Akademii. Michelinský šéfkuchař připravil s účastníky workshopu pět chodů inspirovaných Severním mořem. Zároveň však neopomenul regionální potraviny. Tento exkluzivní workshop s Jensem Rittmeyerem vzbudil mezi odborníky velký zájem.
MAKRO Cash & Carry ČR navýší od 1. července mzdy všem svým provozním zaměstnancům
11. 06. 2018
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR s odbory uzavřela novou kolektivní smlouvu, která je platná do konce fiskálního roku 2021 (září 2021). Ve smlouvě bylo dohodnuto plošné navýšení mezd provozních pracovníků v rozmezí 500 až 1100 Kč měsíčně. Od ledna letošního roku mají také všichni zaměstnanci 25 dnů dovolené.
makro Zlín pořádá 1. ročník makro Foodfest festivalu
17. 05. 2018
Přijďte si užít dny plné gastronomických zážitků, krajových specialit, výběrového vína i piva do makro Zlín. Ve dnech 25. – 26. května zde proběhne 1. ročník gastronomického festivalu makro Foodfest.
makro v pražských Stodůlkách otevřelo pro své zákazníky novou vinotéku. Podíl českých a moravských vín v nabídce velkoobchodu makro dosahuje 66 %. Roste zájem hlavně o rodinná vinařství, která mají v nové vinotéce významné místo.
19. 04. 2018
Koncept makro Inspirace v pražských Stodůlkách pokročil do dalšího stádia. Zákazníci nově nakoupí víno v příjemném prostředí stylizovaného vinného sklepa. Průvodci při nákupu jim budou zkušení someliéři a s výběrem pomůže i moderní informační systém.
Michelinský šéfcukrář René Frank zazářil se svými dezerty v makro Akademii
7. 03. 2018
Excelentní šéfcukrář René Frank patří mezi nejlepší cukráře v Evropě a v pondělí 5. března své umění předvedl také v makro Akademii. Michelinský šéfcukrář představil kompletní dezertové menu berlínského dezert baru CODA. S účastníky připravoval i signature drinky k párování s dezerty a dezerty bez cukru, s použitím sýrů, zeleniny či techniky uzení. Svou jedinečností vzbudil workshop Reného Franka mezi profesionálními kuchaři a cukráři velký zájem.
MAKRO Cash & Carry spouští službu pro tvorbu webových stránek pro gastronomické provozy zcela zdarma
26. 02. 2018
Za vývojem služby Metro Horeca Digital Club stojí úspěšný program METRO Accelerator, který skupina METRO realizuje od roku 2015 ve spolupráci s Techstars. Projekt se zaměřuje na vyhledávání startupů přinášejících inovativní řešení pro oblast digitalizace v pohostinství. Provozovatelem služby je Horeca Digital, sesterská firma společnosti makro.
makro rozšiřuje prodejní koncept makro Inspirace. Všechny prodejny se postupně přemění na místa plná inspirace
8. 02. 2018
Velkoobchodní prodejny makro ČR projdou kompletním re-designem. Proměny se po Stodůlkách (září 2017) dočkají nejdříve pobočky v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně (březen 2018). Do sortimentu všech poboček bude navíc průběžně zalistováno 1500 nových položek.
Velkoobchod makro se letos poprvé účastní mezinárodního potravinářského veletrhu SALIMA
21. 02. 2018
Od úterý 27. února do 2. března se na brněnském výstavišti koná mezinárodní potravinářský veletrh SALIMA. Svůj stánek zde letos poprvé představí také společnost MAKRO Cash & Carry ČR.
makro navázalo partnerství s novou kreativní agenturou
29. 01. 2018
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR oznámilo vítěze otevřeného tendru na kreativní agenturu. Od února 2018 zahajuje strategickou spolupráci s kreativní agenturou DDB.
makro Akademie a Bešamel pořádají výjimečnou galavečeři Chefs Dinner s šesticí předních českých šéfkuchařů
11. 01. 2018
Rok 2018 zahájila makro Akademie 11. ledna 2018 ve spolupráci se společností Bešamel unikátní galavečeří Chefs Dinner, jejíž hvězdné menu připravila šestice špičkových šéfkuchařů české gastronomické scény. Nejmodernější kuchařské školicí centrum v České republice se v letošním roce plánuje i nadále věnovat kurzům a workshopům určeným pro odborníky i veřejnost a unikátním gastronomickým projektům. makro Akademie tak dlouhodobě poskytuje skvělé zázemí pro rozvoj české gastronomie.