V inspirativním prostředí brněnské Otevřené zahrady se konalo první česko-slovenské setkání ambasadorů udržitelnosti společností MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR. Společnost navazuje na dlouholetou spolupráci s potravinovými bankami. V rámci workshopů se zaměřila na další optimalizaci potravinových přebytků svých prodejen a logistických center.
Hlavním tématem workshopů byla další optimalizace potravinových přebytků na prodejnách a logistických centrech makro/METRO s cílem snížit potravinový odpad na nutné minimum ke konci roku 2020. Druhým zásadním tématem pak byla eliminace plastových tašek a sáčků, které se používají především na nákup čerstvých potravin, jako jsou pečivo, ovoce či zelenina, a jsou volně dostupné na příslušných odděleních.
Mezi významné hosty setkání patřila Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank. Ta seznámila účastníky setkání se statistickými výsledky objemu potravinových darů za první čtvrtletí roku 2018. makro skončilo z pohledu celkového objemu darovaných potravin na druhém místě. Prvenství pak společnost makro získala v kategorii čerstvých potravin, kde stále platí princip dobrovolnosti (není zákonná povinnost tyto potraviny darovat). Marko Urdzík, ředitel Potravinové banky Slovensko, představil odlišný způsob práce potravinových bank na Slovensku. Tam jsou hlavními přispivateli velcí dodavatelé.
Mezi další přednášející patřila Veronika Pountcheva, ředitelka pro společenskou odpovědnost skupiny METRO či výkonný ředitel makro ČR/METRO SR Guillaume Chêne. Setkání se zúčastnilo 40 zástupců ze všech 13 prodejen makro v ČR, 6 prodejen METRO na Slovensku a centrály společnosti.
„Výstupem dvoudenního workshopu byly konkrétní kroky směřující ke snižování potravinového odpadu na prodejnách, kdy naší firemní ambicí je snížit potravinový odpad na nulu ke konci roku 2020,“ komentuje program Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.
Součástí dvoudenního programu byla i prohlídka Otevřené zahrady a dílny na téma zelené technologie, nebo ekologický úklid.
Otevřená zahrada se nachází v samém centru Brna. Vnitřní prostory jsou v pasivním režimu a okolní zahrada je v souladu s ekologickým hospodařením. Prostor Otevřené zahrady slouží nejen k odpočinku, ale také ke vzdělávání. Právě proto se první dvoudenní setkání ambasadorů udržitelnosti společnosti MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR konalo právě v tomto inspirativním prostoru.
Provozovatelem zahrady je Nadace partnerství, partner projektu Stromy místo letáků, kterého se během 7 let konání účastnilo celkem 3681 dobrovolníků a bylo vysázeno 2755 původních druhů stromů a krajových ovocných odrůd a 395 keřů.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Petra Holá
Inspiro Solutions
tel.: +420 736 219 535
e-mail: petra.hola@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení