Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching
20. října 2018
V Česku vznikne nový svátek, který bude oslavovat slivovici a další destiláty z pravého českého ovoce. Mezinárodní víkend slivovice se bude konat vždy poslední víkend v říjnu, což tento rok vychází na 27. a 28. října. Všichni fanoušci slivovice se mohou těšit na zajímavé akce, ochutnávky či dokonce hledání láhví v přírodě.
Zakladatelem projektu je Unie destilatérů ve spolupráci s velkoobchodem makro. Hlavním partnerem je R. JELÍNEK a dalších 12 regionálních a lokálních výrobců slivovice a jiných destilátů. Všichni se rozhodli oslavit těžkou práci českých destilatérů.
„Češi považují slivovici za svůj národní nápoj a připíjí si s ní doma, na oslavách, při setkání s přáteli, na dovolené – jednoduše při všech možných příležitostech. Průzkum* nám dokonce ukázal, že téměř 600 tisíc Čechů má slivovici i zakopanou. Proto jsme se rozhodli, že nejen slivovici, ale všem kvalitním ovocným pálenkám věnujeme jeden víkend v roce,“ vysvětluje Václav Šitner, prezident Unie destilatérů.
Na milovníky slivovice čekají během tohoto víkendu různé slevy a nevšední aktivity, které lze nalézt na oficiální FB stránce Mezinárodního víkendu slivovice. Už několik dní po spuštění získala stránka více než 2000 fanoušků a další rychle přibývají.
„Například naši zákazníci budou moci získat „tekutý herbář“ pro dospělé, což je mapa českých pálenic. Díky ní budou moci ochutnat 16 různých druhů slivovic. Chceme, aby lidé viděli, co se skrývá za výrobou pravé české pálenky a oblíbili si ji ještě více,“ říká Jan Jindra, produktový manažer makro.
Organizátoři projektu se rozhodli zareagovat i na to, že si mnozí Češi slivovici zakopávají. Připravili hru „slivocaching“, která funguje na principu populárního geocatchingu. Hráči dostanou GPS souřadnice několika míst, na kterých budou ukryté láhve s odkazem. Ti, kteří je najdou, vyhrají skutečné slivovice.
„Věříme, že Mezinárodní víkend slivovice získá pevné místo v kalendáři, a že ho všichni spolu patřičně oslavíme,“ dodává hlavní partner projektu R. JELÍNEK.
* Průzkum uskutečnila agentura STEM/MARK na vzorku 828 respondentů z České republiky ve věku 18 až 75 let. Sběr dat byl realizován od 14. do 21. září 2018.
Velkoobchod MAKRO Cash & Carry ČR vstoupil na český trh v roce 1997. V současné době provozuje v tuzemsku 13 velkoobchodních prodejen, 12 čerpacích stanic a službu přímého zásobování provozoven makro Distribuce. Je strategickým partnerem nezávislých podnikatelů především z oblasti tradičního maloobchodu a gastronomie a spolupracuje s více než 200 regionálními dodavateli přímo na jednotlivých pobočkách. makro rozvíjí a podporuje partnerskou alianci nezávislých prodejen Můj obchod, která čítá přes 500 obchodů. V roce 2006 začalo makro spolupracovat s Federací potravinových bank, v současnosti daruje všech 13 projeden neprodané trvanlivé i čerstvé potraviny potřebným na denní bázi. V roce 2015 makro otevřelo největší školící centrum v ČR určené především pro odbornou veřejnost, zaměřuje se na vzdělávání profesionálů v gastronomii a hromadném stravování. Od roku 2016 pořádá vždy druhé úterý v říjnu Den soukromého podnikání, který upozorňuje na důležitost sektoru malého a středního podnikání v Čechách. V letošním roce získalo makro se svými 3500 zaměstnanci ocenění Zaměstnavatel roku v obchodě.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Irena Mižďochová
FleishmanHillard
tel.: +420 774 107 979
e-mail: mizdochova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz