Každý pátý Čech si v době koronavirové objednává jídlo z restaurace alespoň jednou týdně, v Praze pak každý třetí
Krize spojená s pandemií zasáhla nejvíce gastronomické podniky, většina z nich se však nové situaci snaží přizpůsobit a začala jídlo dovážet nebo zavedla výdejová okénka. Průzkum* společnosti MAKRO Cash & Carry ukazuje, že lidé na své oblíbené restaurace nezanevřeli. Každý pátý Čech si jídlo z restaurace objednává alespoň jednou za týden, v Praze je to pak každý třetí. Jako důvod respondenti nejčastěji uvedli, že se jim buď nechce vařit anebo na to nemají čas.
Mladým lidem se nechce vařit. Každý druhý mileniál ve věku 18–26 let to uvedl jako důvod pro objednání jídla z restaurace. Napříč celou populací k tomu pak ještě respondenti uváděli jako další důvod nedostatek času. Co se týče ceny, lidé si nejčastěji objednávají jídlo v rozmezí 100–150 Kč na osobu. Lidé ve věku 27–35 let pak za jídlo utratí nejvíce, cena jejich objednaných pokrmů se téměř v 70 % pohybuje mezi 100–260 Kč.
„Jsme rádi, že lidé nepřestali mít v této složité době zájem o jídlo z restaurací. Abychom jim usnadnili hledání restaurací, které jsou stále otevřené, spojili jsme společně s velkoobchodem makro síly a v rámci Restu jsme vytvořili katalog všech restaurací, které jsou dostupné pro dovoz nebo take away,“ říká CEO Restu Jiří Moskal, který zároveň dodává, že do iniciativy se již zapojilo téměř 3 000 restaurací po celém Česku a číslo stále roste.
Z průzkumu dále vyplynulo, že lidé mají v současné době zvýšené obavy z hygienických nedostatků na straně restaurací. Na tuto skutečnost poukázalo 55 % všech respondentů. „Jsme si vědomi, že za současné situace mohou mít zákazníci obavu o hygienické postupy gastronomických provozů. Proto jsme pro restaurace připravili jednoduchý návod, jak se v současné situaci chovat nejen co se týče zvýšené hygieny ale také, jak se chovat správně
i ekonomicky,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO Cash & Carry.
Manuál doporučuje provozům, jak se zviditelnit nebo jak se v současné době správně kalkulovat. Uvádí například, že prodej 100 porcí denně po 99 Kč nevygeneruje zisk, ale může pokrýt náklady na suroviny, personál a energie. Výsledek se pak sice může pohybovat okolo nuly, ale personál nepřijde o práci a současně můžete získat či udržet zákazníky.
*Průzkum byl v rámci celé České republiky realizovaný 27. – 31. března 2020 přes panel společnosti Ipsos.
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin.
Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16
METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní
úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce
a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení
a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
Pro více informací kontaktujte:
Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení