makro pomáhá zachránit české restaurace

21. března 2020

S gastronomickým průvodcem Restu spouští průběžně aktualizovaný katalog restaurací s možností online objednávky a dovozu

Velkoobchod MAKRO Cash & Carry ČR chce pomoct všem českým restauratérům, kteří byli nuceni uzavřít provoz na základě rozhodnutí vlády. Ve spolupráci s gastronomickým průvodcem Restu spouští pro uživatele možnost prohlédnout si všechny dostupné nabídky restaurací v okolí a prostřednictvím doručovacích služeb vybraný pokrm objednat a nechat dovézt, případně jej pouze zaplatit a pro objednávku si dojet. Iniciativa má pomoct snížit vysoké finanční ztráty podniků
a ulehčit jejich tíživé situaci.


Gastronomický průvodce Restu je mezi uživateli oblíbený jako platforma pro rezervace místa v restauracích a kavárnách. V reakci na novu situaci nabízí komplexní přehled restaurací v okolí, které nabízí jídlo s sebou nebo jeho rozvoz. Do projektu se může zdarma zapojit jakýkoliv gastronomický podnik, který potřebuje v současné situaci rozšířit o nové možnosti provozu. Funkci nyní nabízí 18 % z více než 17 000 registrovaných podniků.
„Jde nám o to, aby komunita restauratérů a podnikatelů v oblasti HoReCa zůstala v této nelehké situaci pohromadě s co nejmenšími ztrátami. Zdarma se může na platformu zaregistrovat úplně každý, kdo potřebuje pro své zařízení rozjet objednávky jídla s sebou nebo závoz, “ informuje o novém projektu Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro ČR

Jakmile se daná restaurace zaregistruje na makro.cz/pomáháme se svou nabídkou, bude mít zákazník možnost objednávku v některých případech zaplatit online přes systém Storyous a jídlo si vyzvednout nebo si ho nechat dovézt prostřednictvím jedné z dovážkových služeb. Lidé najdou na stránce vše, co potřebují – od provozní doby, přes speciální nabídky, kontaktu na restauraci, mapu umístění podniku nebo možnosti rozvozu až po filtry pro snadný výběr. „Ocitli jsme se v situaci, kterou jsme nikdy před tím nezažili. My sice otevřeno nemáme, ale tuto aktivitu vítáme a jsme rádi, že makro podporuje restaurace i v těžkém období,“ říká Přemek Forejt, majitel olomoucké restaurace Entree.
Za bezpečný provoz a prevenci

makro celým projektem podporuje rovněž iniciativu vlády vedoucí k minimálnímu vycházení. „Od projektu si slibujeme především servis veřejnosti, který usnadní soulad se státem nařízenou karanténu a zabrání jejímu zbytečnému porušování. Lidé si nemusí vařit doma a chodit do obchodů pro potraviny, stačí si na Restu.cz najít oblíbený podnik a jídlo si nechat dovézt,“ dodává Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro ČR. Pro restaurace jde zejména o pomocnou ruku, jak přečkat obtížné období, které by mělo zároveň omezit volný pohyb venku a zmenšit tak riziko potenciální nákazy a přenosu viru. Předávka jídla je pak nastavena bezkontaktně podle nařízených hygienických pravidel.

makro zároveň spouští na svých webových stránkách makro.cz/pomahame sekci s nejdůležitějšími odkazy na státní a obchodní instituce a také speciální nabídku pro všechny gastronomické provozovny. Podnikatelé tam tak snadno a přehledně najdou vše důležité, co potřebují pro přípravu jídla s sebou jako jsou např. krabičky na jídlo nebo přenosné tašky.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin.
Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16
METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní
úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce
a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení
a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.


Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení