Lidé se do restaurací těší, rezervace vzrostly o 60 %

25. května 2020

Počínaje dnešním dnem mohou restaurace opět zpřístupnit i své interiéry, hosté tak už nemusí své plány rušit například kvůli nepřízni počasí. Jejich zájem potvrzuje
gastronomický průvodce Restu, který během posledního týdne zaznamenal 60% nárůst rezervací. Restauratéři tak své podniky začali opět hojně zásobovat, což dokazuje i obrat sítě velkoobchodů MAKRO Cash & Carry z uplynulého víkendu, který se poprvé od uzavření gastronomického sektoru dostal do černých čísel.

„Poslední týden jsme sledovali postupné snižování záporného čísla v obratech, největší zájem jsme pak zaznamenali hlavně o víkendu, kdy se restauratéři začali připravovat na pondělní celkové otevření restaurací. Jsme rádi, že se gastronomie začíná opět probouzet,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO Cash & Carry, která dodává, že se velkoobchod i nadále snaží co nejvíce pomoct gastronomickým podnikům k bezpečnému provozu, který ochrání nejen hosty, ale především zaměstnance. Ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu (SORC) vznikl seznam doporučení, který pokrývá všechny oblasti provozu a na konkrétních příkladech vysvětluje, která musí gastronomické podniky dodržovat. Nejaktuálnější znění návodu mohou provozovatelé gastronomických podniků najít na www.makro.cz/sanitace.

Zájem ze strany zákazníků restaurací zaznamenal v posledních dnech také gastronomický průvodce Restu. Rezervace do podniků vzrostly na 60 % ve srovnání s posledním květnovým týdnem loňského roku.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin.
Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16
METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní
úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce
a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení
a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.


Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení